دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول وزارت ورزش:

مجوزی برای ورود بانوان به ورزشگاه صادر نشده است

مدیر‌عامل شرکت توسعه اماکن ورزشی گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای ورود زنان به ورزشگاه برای بازی پرسپولیس با نماینده ژاپن صادر نشده است.
کد خبر : 322194
BQ4K1612.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی، موضوعی است که تلاش‌ها برای فراهم کردن مجوز آن به دیدار جانی اینفانتینو رئيس فدراسیون فوتبال با دکتر روحانی هم رسید و این امکان به‌طور گزینشی برای بانوان در بازی تدارکاتی ایران و بولیوی فراهم شد.


اما این اتفاق با واکنش تند حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری دادستان کل کشور همراه شد و در گلایه‌ای در روز بعد از برگزاری بازی تدارکاتی ایران و بولیوی نسبت به حضور زنان در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضائی خواهیم داشت.


این در حالی است که یورونیوز هم در گزارشی در تاریخ 18 اکتبر 2018 (مطابق با 26 مهر‌ماه 1397) تحت عنوان «حضور زنان در استادیوم آزادی؛ آغاز یک مسیر یا ویترینی برای فیفا؟» نوشت: آیا این حضور قرار است مقدمه‌ای برای آزاد کردن ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی باشد یا تنها ویترینی است برای راضی کردن فیفا و ارگان‌های بین‌المللی؟


پیشتر اما فدراسیون والیبال ایران هم‌ چنین تجربه‌ای را گذرانده بود و بعد از تهدیدات فدراسیون جهانی والیبال در‌خصوص محرومیت ایران از میزبانی در مسابقات لیگ جهانی، مسئولان ورزشی ایران اجازه دادند تا تعدادی گزینشی از زنان وارد سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی شوند و مسابقات تیم ملی والیبال ایران را از نزدیک تماشا کنند.


بنا بر همین گزارش با توجه به زمان نزدیک بازی برگشت پرسپولیس با کاشیما آنتلرز ژاپن خبرهایی مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه آزادی طی روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده است.


در همین زمینه مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با رسانه‌ها گفت: تمهیدات لازم برای حضور بانوان انجام گرفته و حتی پیش‌بینی شده است که این جایگاه در کدام قسمت ورزشگاه باشد.


وی افزود: برای حضور مناسب بانوان، شرایط رفاهی را آماده کرده‌ایم و مشکلی برای رفت‌وآمد خانم‌ها وجود ندارد و تنها منتظر دریافت مجوزها هستیم.


اما در‌این‌خصوص مدیر‌عامل شرکت توسعه اماکن ورزشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آنا اظهار کرد: تا جایی‌که من نسبت به موضوع اطلاع دارم، تاکنون هیچ مجوزی برای ورود زنان به ورزشگاه برای بازی پرسپولیس در مرحله فینال جام باشگاه‌های آسیا با تیم کاشیما آنتلرز ژاپن صادر نشده است.


حسن کریمی تصریح کرد: با وجود عدم دریافت مجوزهای لازم، ما به‌عنوان شرکت توسعه اماکن ورزشی و متولی مدیریت مجموعه ورزشی آزادی زیرساخت‌ها و فضای لازم را آماده کردیم که اگر مسئولان ذیربط هرلحظه اجازه دهند ما هیچ مشکل، محدودیت و کمبودی برای ورود و پذیرایی از بانوان در ورزشگاه نداشته باشیم.


حال به نظر می‌رسد با تصمیم مسئولان برای ورود بانوان به ورزشگاه در مرحله فینال جام باشگاه‌های آسیا با تیم کاشیما آنتلرز ژاپن، حضور بانوان در هاله‌ای از ابهام است و باید منتظر تصمیمات جدیدی از سوی مسئولان مربوطه باشیم.


انتهای پیام/4076/خ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب