دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 08:47
امیرتیموری خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی چای در واحد رشت

دبیرهیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان این که آزمایشگاه تخصصی چای واحد رشت در نیمه دوم شهریور راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: نخستین مرکز رشد در زمینه استفاده از فنآوری‌های نوین در بهره‌گیری از منابع طبیعی هم به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 32209

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، مراسمی به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی این استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.


در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری به مناسبت روز خبرنگار در نشستی صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک فرا رسیدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید محمود صارمی را گرامی داشت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به این افزایش تولید علم افتخار می‌کند.


وی با بیان این که افزایش تولیدات علمی با کیفیت در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد : دانشگاه‌ها باید به صورت کاربردی وارد جامعه شوند.


وی گسترش تحصیلات تکمیلی را رویکرد دو سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: تحصیلات تکمیلی مخاطبان بیشتری دارد که در زمان حاضر پاسخگوی هشت درصد متقاضیان دکتری و 30 تا 36 درصد متقاضی در دوره کارشناسی ارشد هستیم.








به منظور رشد و توسعه علمی گیلان، نخستین مرکز رشد در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین با بهره‌گیری از منابع طبیعی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پارک علم و فناوری در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

امیرتیموری، فعالیت‌ تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی یک هدف دارند و آن اینکه خرد سیاسی دانشجویان را ارتقا دهند. دانشگاه حق ندارد به نفع جریان خاصی وارد مباحث سیاسی شود.


رئیس واحد رشت اظهار کرد: به منظور رشد و توسعه علمی گیلان، نخستین مرکز رشد در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین با بهره‌گیری از منابع طبیعی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پارک علم و فناوری در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با قدرانی از دولت تدبیر و امید درباره گفت‌وگوهای مثبت هسته‌ای بیان کرد: گفت‌وگوهای هسته‌ای دغدغه دانشگاهیان بود بنابراین از دولت یازدهم در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنیم.


این مسئول درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: برای نخستین بار در گیلان در هفته سوم شهریور آزمایشگاه همکار استاندارد برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون این پروژه 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریور امسال افتتاح می‌شود.



وی تولید علم بالا در دانشگاه آزاد اسلامی را یک ظرفیت برای کشور دانست و گفت: در این راستا بودجه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت تحقیقاتی و نیاز استان برای سیاست‌های کلان استان و کشور صرف می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه اکنون باید مردم عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در زندگی خود حس کنند، ادامه داد: برای تحقق این امر باید رابطه صنعت و دانشگاه را تنگاتنگ کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ایثار و شهادت را یکی از اسوه‌های پایداری نظام دانست و گفت: این امر ما را بر آن داشت تا در تمام برنامه‌ها همواره به یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.








برای نخستین بار در گیلان در هفته سوم شهریور آزمایشگاه همکار استاندارد برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون این پروژه 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریور امسال افتتاح می‌شود

وی تدفین دو شهید گمنام در واحد لاهیجان را یادآور شد و برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اعلام آمادگی کرد و گفت: در این راستا با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نشست برگزار و تصمیمات مختلفی اتخاذ شده است.


امیرتیموری افزود: با اجرای طرح تجمیع دانشگاه که بر اساس مشورت و خرد جمعی و تشریک مساعی سازمانی با درایت هوشمندانه دکتر میرزاده در سراسر کشور اجرا شد، با تکیه بر نیروها و ظرفیت‌های موجود در واحدهای دانشگاهی و برای انجام امور مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی شد.


وی ادامه داد: اجرای طرح تجمیع 2 با توجه به بررسی انجام شده توسط جمعی از متخصصان ضمن پرهیز از موازی‌کاری‌ها، سالانه حدود 90 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی به همراه دارد که در شرایط فعلی برای دانشگاه بسیار مفید است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بهترین مسیر چابک‌سازی، استفاده بهینه از نیروها، مدیریت هزینه‌ها و کاهش بروکراسی اداری در دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای طرح تجمیع 2 بود را در تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی موثر دانست.


وی با توجه به برگزاری جشنواره محیط زیست در گیلان گفت: این جشنواره سال آینده برگزار می‌شود.


امیرتیموری با تبریک 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب قلم اظهار کرد : خبرنگاران در رشد و توسعه علمی، عملی و صنعتی تاثیرگذارند و یکی از ارکان اصلی رشد علمی کشور به شمار می روند.


در این مراسم از 40 نفر از خبرنگاران رسانه‌های گروهی شامل صدا و سیمای گیلان، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه و نشریات استان گیلان تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب