دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 12:15
در آمریکا صورت گرفت؛

کاهش علاقه دانشجویان به احزاب سیاسی

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که دانشجویان تمایل بیشتری به فعالیت در گروه‌های ذی‌نفع دارند.
کد خبر : 322068
gradscollege.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که دانشجویان آمریکایی به مشارکت‌های مدنی علاقه دارند، اما نه از طریق احزاب سیاسی یا انتخابات. براساس این گزارش دانشجویان ترجیح می‌دهند که در سازمان‌های موضوع‌محور فعالیت کنند تا این‌که عضو گروه‌ها  یا احزاب سیاسی شوند.
دانشجویان امروزی تمایل بیشتری برای فعالیت در سازمان‌های موضوع‌محور دارند؛ چراکه در این سازمان‌ها می‌توان به نگرانی یا علاقه مشخصی پرداخت و با افرادی که دیدگاه مشترکی دارند، همکاری کرد. در گروه‌های سیاسی حدود 60 درصد از طرفداران  هواخواه حزب دموکرات هستند.
این مطالعه با بررسی اطلاعات 94 هزار سازمان دانشجویانی در 400 پردیس دانشگاهی طی پنج سال تحصیلی به دست آمده است. این گزارش نشان می‌دهد سنجش فعالیت دانشجویان با مشارکت رأی‌دهندگان و فعالیت حزب سیاسی روش نادرستی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت مدنی فرد است. به‌جای آن پیشنهاد می‌شود کالج‌ها و احزاب سیاسی طی سال تحصیلی فعالیت گروه‌های ذی‌نفع و دانشجویان فعال در آنها را بررسی کنند تا میزان فعالیت‌های رسمی دانشجویان مانند رأی دادن را به دست آورند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته