دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دلارهای دپو شده روی دست دلالان ماند

تلاش دلالان بازار غیر رسمی ارز برای افزایش قیمت ارز به نتیجه نرسیده و این دسیسه هم خنثی شد.
کد خبر : 321921
379272138122222216391252522414017049203246.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا, تلاش دلالان بازار غیر رسمی داد و ستد ارز برای افزایش قیمت ارز به نتیجه نرسیده و این دسیسه هم خنثی شد.


دلالان طی روزهای گذشته در بازار غیر رسمی داد و ستد ارز در تلاش بودند با افزایش نرخ ارز، دلارهای دپو شده دو ماه قبل خود را به قیمت گزافی به مردم عرضه کنند، اما این بار نیز اجرای درست بسته سیاست‌های بانک مرکزی در کنار ضرر و زیان عده‌ای از مردم که به‌واسطه جو روانی وارد این عرصه شده بودند مانع تحقق تلاش دلالان برای افزایش نرخ دلار در بازار غیر رسمی شد.


بانک مرکزی با ورود به‌موقع خود به این موضوع سبب شد بار دیگر قیمت نرخ ارز؛ مانند هفته‌های گذشته ثابت باقی بماند و تغییر چندانی در این بازار رخ ندهد.


یقینا نرخ ارز در داد و ستدهای غیر رسمی بازار طی هفته جاری و آتی نیز ثابت باقی خواهد بود و بنا به اظهار نظر کارشناسان اقتصادی، نرخ ارز در آبان امسال رو به کاهش خواهد بود.


یکی از صرافی‌های فعال بازار که حجم زیادی ارز فروخته بود به مشتریان خود گفته است که به ما خبر داده‌اند بانک مرکزی آمادگی لازم برای ورود به بازار را دارد و مردم مراقب باشند مثل دو ماه پیش متضرر نشوند.


در کنار اظهارنظرهای صریح کارشناسان اقتصادی برخی از نمایندگان مجلس نیز معتقد هستند که در آبان‌ امسال همزمان با شروع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، جو روانی مثبتی در بازار ارز حاکم خواهد بود. 


پیشتر جلال میرزایی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به آنا گفته بود که آبان‌‌‌ماه شرایط روانی مناسبی در بازار حاکم خواهد شد.


آشتیانی، کارشناس اقتصادی و معاون اسبق وزیر صنایع نیز پیشتر در گفتگو با خبرگزاری آنا اعلام کرده بود که آبان‌‌ماه حباب ارز ترکیده خواهد شد و قیمت واقعی دلار را حداکثر 7 هزار تومان پیش‌بینی کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته