دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 15:07
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد

نقش خبرنگاران در مهندسی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد ضمن تبریک روز خبرنگار، پیامبران را نیز خبرنگاران الهی عنوان کرد و گفت:‌ پیام آن‌ها درواقع پیام حقیقت، راستی، صداقت و امانت‌داری بود.
کد خبر : 32171

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: پیامبران انسان‌های خداباور و نوع دوستی هستند که پیام وحی را از سوی خدا به مردم ابلاغ کرده‌اند. آنان به درستی پیام الهی را درک کرده و در القاء آن به جامعه و مردم کوشش فراوان داشتند.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در همین خصوص ادامه داد: بنا به آنچه که از متون اسلامی، اعم از قرآن و حدیث استفاده می‌شود، انبیا، همان خبرنگاران شرافت‌مند و برگزیده‌ای بودند که سختی و مشکلات طاقت‌فرسای زیادی را در مسیر خبررسانی و پیغام وحی متحمل شده‌اند. پیام آن‌ها درواقع پیام حقیقت، راستی، صداقت و امانت‌داری بود.


عسکری ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه اعم از رسانه‌های مجازی، تصویری، صوتی و مکتوب افزود: درارزش کاری این عزیزان همین بس که آن‌ها بسترساز رشد، آگاهی درمیان مردم و افکارعمومی بوده و هستند.


وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران در مهندسی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کشور نقش تعیین کننده و اثرگذاری دارند. همگی می‌دانیم که بخش قابل توجهی از نشاط و سرزندگی جامعه مرهون خبرنگاران است،‌ با این حال متاسفانه به شان و منزلت عزیزان خبرنگار کمتر اهمیت داده می‌شود.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد بیان کرد: از نظر معنوی، مسئولان به آزاداندیشی آنان کمتر تاکید دارند و به لحاظ مادی هم دغدغه‌های معیشتی و نیازهای اولیه‌شان دربخش زیادی مغفول واقع شده و کمتر کسی به فکر رفع نیاز و حل مشکلات آن‌ها است. در هر حال بنده از نزدیک در جریان سختی و صعوبت کار این قشرزحمت‌کش، هستم و شاهد هستم که اصحاب رسانه و خبرنگاران در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی چگونه تلاش‌گری می‌کنند و از این بابت از همه همکاران خودم در دانشگاه تشکر و سپاس دارم.


اصلاحیه یک خبر


عسگری در پایان به عنوان «اصلاحیه یک خبر به رسم اخلاق و ادای دین» بیان کرد: در یک خبر اعلامیه از زبان بنده گفته شده بود که پرونده معاون مالی و اداری دوره مدیریت آقای فرهاد دانشجو در حال بررسی است و برای ایشان 7 میلیارد تومان قرار وثیقه صادر شده است.لازم به ذکر است، اصل محاکمه در یکی از شعب قضایی تهران درست است، اما قرار وثیقه 7 میلیاردی که از دفتر حقوقی دانشگاه به بنده اعلام شده بود، صحت ندارد.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد افزود: بدین وسیله وظیفه‌مندانه تقاضا دارم به اصلاح خبر یاد شده تاکید گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته