دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1397 - 11:54
سرمربی بسکتبال پتروشیمی:

غیبت تیم‌های بسکتبال به‌خاطرِ مشکلات اقتصادی است

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: منشأ غیبت تیم‌های باسابقه در لیگ برتر بسکتبال به‌خاطرِ مشکلات اقتصادی است.
کد خبر : 321696

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پیروزی تیمش در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال گفت: لیگ برتر جایی است که باشگاه‌ها و بازیکنان سرمایه‌ای برای تیم ملی تشکیل می‌دهند. متأسفانه لیگ ما تحت تأثیر مسائل اقتصادی شرایط مناسب همیشگی را ندارد و امیدوارم که هفته به هفته وضعیت بهتر شود تا شاهد رقابت‌های باکیفیت‌تری باشیم.


وی افزود: برتری تیم پتروشیمی در هفته نخست رضایت‌بخش بود. البته در شروع لیگ بیشتر تیم‌ها انسجام و آمادگی لازم را ندارند، بنابراین ما نباید از پیروزی‌ای که به‌دست آوردیم، بیش از اندازه خوشحال شویم چرا که در هفته‌های آینده کارمان سخت‌تر خواهد بود.


سرمربی تیم پتروشیمی در مورد اینکه رقابت‌های لیگ امسال با غیبت چند تیم بزرگ برگزار می‌شود، گفت: منشأ غیبت تیم‌های باسابقه اقتصادی است. اگر مشکلات مالی وجود نداشته باشد، تیم‌های باسابقه، با قدرت در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ولی متأسفانه شاهد هستیم که تیم‌ها نمی‌توانند در رقابت‌های لیگ حضور پرقدرتی داشته باشند.


وی در مورد اینکه او فصل گذشته سرمربی تیم شهرداری تبریز بود و با وجود قهرمانی این فصل خبری از شهرداری در لیگ برتر بسکتبال نیست، گفت: من جز تأسف حرف دیگری ندارم بزنم. شهر تبریز لیاقت بالاترین موفقیت‌ها را دارد. حیف تیم شهرداری که این فصل در رقابت‌های لیگ حضور ندارد. امیدوارم روزی برسد که شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم. این فصل غیبت تیم‌های بزرگ دیگری چون مهرام و دانشگاه آزاد نیز به‌شدت مرا زجر می‌دهد.


حاتمی درباره اینکه پتروشیمی توانسته بازیکنان مدنظرش را جذب کند، گفت: تمام سیاست‌های باشگاه‌ها در کشور ما انقباضی است. آنها ناچارند هزینه‌های کمتری داشته باشند و امثال من هم چاره‌ای جز تمکین نداریم. اقتصاد مقاومتی باعث شده که باشگاه‌ها نتوانند آن‌طور که می‌خواهند تیم‌های خود را آماده رقابت‌های لیگ کنند. با این حال ما تلاش کردیم تا با بهترین تیم ممکن آماده مسابقات شویم.


سرمربی تیم پتروشیمی درباره اینکه بهترین راه‌حل برای بیرون نماندن بسیاری بسکتبالیست‌ها از رقابت‌های لیگ چیست، اظهار کرد: معتقدم با توجه به شرایط اقتصادی که بر بسکتبال ایران حاکم است، فدراسیون می‌تواند با ایجاد لیگ‌های کوتاه‌مدت فرصت بازی به تمامی بازیکنان بدهد. اگر مشکلات اقتصادی حل شود، بدون شک همه تیم‌ها با قدرت در لیگ برتر حاضر می‌شوند. وقتی‌که فشار اقتصادی روی تیم‌ها زیاد است، بهترین راه برگزاری لیگ‌هایی است که در زمان کمتری به پایان می‌رسند.


وی در مورد اینکه عنوان شده پتروشیمی این فصل رقیبی جدی در رقابت‌های لیگ ندارد، تصریح کرد: نه، من با این قضیه موافق نیستم. تیم‌هایی در لیگ برتر بسکتبال هستند که بیشتر از ما هزینه کرده‌اند. همواره رقابت‌ها سخت بوده و در مسابقات کیفیت بازیکنان است که حرف اول را می‌زند. در تمامی بازی‌ها کار سختی پیش‌ رو داریم و تمامی حریفان انگیزه زیادی برای بازی مقابل پتروشیمی دارند.


حاتمی درخصوص اینکه تیم ملی بسکتبال می‌تواند به رقابت‌های جام جهانی 2019 صعود کند یا خیر گفت: من برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم نتیجه‌ای درخور شأن بسکتبال ایران به‌دست آورد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته