دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 13:13

افتتاح بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با حضور ظریف و البشیر

وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس‌جمهور سودان در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی استانبول حضور می‌یابند.
کد خبر : 321674
636751108368184828_lg.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روسیاالیوم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به استانبول سفر کرده است، در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی این شهر حضور می‌یابد.


علاوه‌براین «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور سودان شب گذشته در راستای سفر به ترکیه وارد استانبول شد تا در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه تأسیس بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی جهان حضور یابد.


دفتر ریاست‌ جمهوری سودان اعلام کرد این سفر بنا به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه انجام می‌شود.


در این مراسم علاوه‌بر ظریف و رئیس‌جمهور سودان، تعدادی از رؤسای جمهور و نخست‌وزیران جهان و نیز 50 وزیر حمل‌ونقل از کشورهای مختلف و چندین شخصیت شاخص بین‌المللی حضور خواهند داشت.


به گزارش آنا، روزنامه حریت چاپ ترکیه پیش‌تر به‌نقل‌از «قدری سامسونلو»، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی استانبول نوشته بود که این فرودگاه تا پایان سال جاری میلادی به‌طور کامل افتتاح نمی‌شود و ممکن است دو ماه از موعد قبلی به تأخیر بیفتد.


پیش‌تر اعلام شده بود که این فرودگاه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) هم‌زمان با روز ملی ترکیه افتتاح خواهد شد، ولی قرار است تنها بخشی‌از این فرودگاه افتتاح شود.


این فرودگاه یکی از نشانه‌های شاخص نهضت سازندگی است که ساخت آن ۱۵ سال پیش و در دوره رجب طیب اردوغان آغاز شد. این فرودگاه قابلیت جابه‌جایی اولیه حدود ۹۰ میلیون مسافر در سال را دارد و می‌تواند به‌ یکی‌از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شود.


انتهای پیام/۴۰۳۳/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته