دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انوار رضوی به معابد تایلند می‌رسند

به همت امور بین‌الملل آستان قدس، هفته کرامت برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی در کشور تایلند برگزار می‌شود.
کد خبر : 321627
fixedw_large_2x.jpg

ابوالفضل علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آیین و اندیشه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: به همت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، در دهه آخر ماه صفر هم‌زمان با ایام شهادت حضرت علی‌‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) هفته فرهنگ رضوی با شعار «الثقافة الرضویة» در کشور تایلند برگزار خواهد شد. اهداف و فعالیت‌های این گروه در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی است.


رئیس گروه جهادی فرهنگی امام موسی‌صدر اظهار کرد: گروه‌های جهادی در این حرکت به کشورهایی مانند تایلند، فیلیپین، اندونزی و هند اعزام می‌شوند تا فرهنگ رضوی را در این کشورها و بین شیعیان و دوستداران امام رضا (ع) نشر دهند. برنامه‌‌های فرهنگی ما شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی، شب شعر رضوی، حضور در مساجد شیعیان و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی است.


وی گفت: گروه‌های اعزامی برای اشاعه فرهنگ رضوی به مدارس دینی و حوزوی خواهران و برادران مراجعه کرده و با برپایی کلاس‌های درس و بحث، سیره و سبک زندگی رضوی را اشاعه می‌‌دهند. همچنین به علاقه‌مندان حضرت رضا (ع)، توفیق خدمت آستان مقدس آن حضرت اهداء می‌شود که ان‌شاءالله این سعادت، زینت‌بخش زندگی آنها خواهد شد. در میان شیعیان کشور‌های جنوب‌شرقی آسیا بسیاری از علاقه‌‌‌‌‌مندان و آرزو‌مندان زیارت حضرت رضا (ع) هستند که با این حلقه‌های وصل به پابوس حضرت رضا (ع) می‌آیند.


وی اظهار کرد: حضور در مساجد برادران اهل تسنن و دانشگاه‌های بودائيان از دیگر برنامه‌‌های فرهنگی برای معرفی شخصیت دینی و علمی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا‌(ع) است تا مذاهب و ادیان دیگر نیز از عظمت وجودی امام هشتم شیعیان بهره‌مند شوند.


رئیس گروه فرهنگی امام موسی‌صدر ادامه داد: برنامه‌های ما به مدت 10 روز در شهرهای بانکوک، نخان و ساتون در کشور تایلند برگزار خواهد شد. مجمع تشکل‌‌‌‌‌های بین‌الملل تمام تلاش خود را در حوزه فرهنگ دینی و فرهنگ اسلامی متمرکز کرده تا بتواند هرچه بیشتر سیره علوی و رضوی را اشاعه دهد. 


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته