دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لالیگا - ال‌کلاسیکو؛

پیروزی دلچسب بارسلونا مقابل رئال‌مادرید با هت‌تریک سوارز

هفته دهم لالیگا اسپانیا با انجام دیدار حساس بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ پیگیری شد.
کد خبر : 321543
سوارز.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جدال حساس در رده باشگاهی دنیای فوتبال بین بارسلونا و رئال مادرید موسوم به ال‌کلاسیکو امشب در چارچوب هفته دهم لالیگا اسپانیا از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد.


این مسابقه حساس در نهایت در پایان با نتیجه قاطع 5 بر یک به سود شاگردان ارنستو والورده به پایان رسید.


ارنستو والورده برای این بازی تراشتگن، پیکه، راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، کوتینیو، آرتور، سوارز، رافینیا، لنگلت، جوردی آلبا، سرخی روبرتو را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد و سمدو، دمبله، سیله‌سن، مالکوم، مونیر و ویدال روی نیمکت ذخیره‌های این تیم قرار دارند.


در جناح مقابل، لوپتگی ترکیب اصلی خود را کورتوا، مارسلو، سرخیو راموس، واران، ناچو، تونی کروس، کاسیمیرو، مودریچ، ایسکو، بنزما، گرت بیل قرار داده است و ناواس، ماریانو، والورده، واسکز، اودریوزولا، آسنسیو و سبایوس روی نیمکت کهکشانی‌ها قرار دارند.


بارسلونا و رئال مادرید امشب برای یکصد و هفتاد و هفتمین بار در لالیگا در ال‌کلاسیکویی دیگر به مصاف هم می‌روند.


رئال به شدت به پیروزی در این دیدار نیاز دارد تا از بحران خارج شده و شکست بارسلونا همچنین تضمینی برای بقای لوپتگی نیز است، از طرفی بارسلونا نیز درپی بازگشت به صدر و استمرار روند خوب خود برای کسب سه‌گانه‌ای دیگر در این فصل است.


بارسلونا این مسابقه را طوفانی آغاز کرد و خیلی زود موفق شد در دقیقه ۱۱ روی حرکت زیبای جوردی آلبا و پاس دقیقش به کوتینیو، به گل برسد. در ادامه حملات آبی‌واناری‌ها ادامه یافت و روی چند حرکت، تیبو کورتوا مانع از گلزنی بارسلونا شد اما در دقیقه ۲۸، VAR به کمک بارسلونا آمد و برخورد واران با سوارز در محوطه جریمه خطای پنالتی اعلام شد. پنالتی را سوارز در دقیقه ۳۰ وارد دروازه رئال کرد تا نتیجه ۲ بر صفر شود.


در دقایق پایانی نیمه اول نیز بارسلونا حاکم میدان بود و چند موقعیت خطرناک دیگر نیز روی دروازه کورتوا ایجاد کرد که با عکس‌العمل خوب کورتوا به نتیجه‌ای نرسید.


رئال در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست سوار بر بازی شد و موفق شد خیلی زود توسط مارسلو روی به‌هم‌ریختگی خط دفاع بارسلونا به گل برسد. این گل دقیقه 50 به ثمر رسید تا اختلاف به حداقل برسد.


فشار رئال پس از گل نخست افزایش یافت و کهکشانی‌ها عزم خود را برای به تساوی کشاندن بازی جزم کرده بودند اما چندین حمله زهردار شاگردان لوپتگی، دفع شد. هر دو تیم در این نیمه یک بار توب را به تیر دروزه حریف زدند و از این لحاظ آمار برابری داشتند.


آبی‌واناری‌ها با ورود دمبله به جای کوتینیو دوباره سراپا حمله شدند و دوباره نظم خوبی با باز خود دادند.


این پایان کار نبود و بارسلونا در یک ضدحمله موفق شد در دقیقه 75 روی پاس زیبای سرخی روبرتو و ضربه سر فنی و زیبای لوئیز سوارز، گل سوم را وارد دروازه کهکشانی‌ها کند. سورز بالاخره موفق شد در ال‌کلاسیکو هت‌تریک کند و این بار روی اشتباه سرخیو راموس و با ضربه‌ای چیپ در دقیقه 83 دروازه کورتوا را باز کند.


باز هم پایان کار نبود و این بار آرتورو ویدال که تازه وارد میدان شده بود، موفق شد روی سانتر دمبله، با ضربه سر در دقیقه 87 گل پنجم بارسا را نیز وارد دروازه رئال کند.


این مسابقه در نهایت با نتیجه عجیب 5 بر یک به سود آبی‌واناری‌ها به پایان رسید.


بارسلونا با این پیروزی دلچسب 21 امتیای شد و دوباره به صدر جدول رده‌بندی لالیگا بازگشت و رئال مادرید نیز در امتیاز 14 باقی ماند.


در دیگر مسابقه‌ای که همزمان با این دیدار برگزار شد، ختافه با دو گل بر رئال بتیس غلبه کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته