دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند:

جذابیت بورسی با ورود نفت به تالار شیشه‌ای/ایراد فنی دارد

با ورود نفت به بازار بورس به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رشد معاملات نفتی در بورس باشیم .
کد خبر : 321535
بورس ونفت.jpeg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا،در معاملات بورس روزهای اخیر مشخص‌شده است که 10 شرکت سایپا، بانک ملت، بانک تجارت، پتروشیمی پارس، ماشین‌سازی اراک، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، پارس‌خودرو، زامیاد، سازمان نفت و گاز پتروشیمی پر معامله نرین شرکت‌ها در بورس هستند.


به نظر می‌رسد با ورود نفت به بازارهای بورسی شاهد تغییر و تحولاتی باشیم به‌طوری‌که در ماه‌های آینده نام نفت خام ایران در میان پرمعامله‌ترین سهام بورس قرار خواهد گرفت.


در واقع شرکت‌هایی که نام در ردیف پر معامله‌ترین شرکتهای بورسی است هرکدام به‌نوعی از سهام خصوصی و دولتی برخوردارند و به نوعی خصولتی محسوب می‌شوند.


 با ورود نفت به بازار بورس به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رشد معاملات نفتی در بورس باشیم به‌طوری‌که پتروشیمی‌ها و صنایع فلزی دیگر بی‌رقیب نخواهند بود.


ورود نفت به بورس را می‌توان فصلی جدید در معاملات تالار شیشه‌ای دانست هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که هنوز زیرساخت‌های لازم برای حضور بخش خصوصی و حتی دولتی به‌منظور انجام معاملات نفتی فراهم نشده است که امید می‌رود در ماهه‌ای آینده  چنین اتفاقی رخ دهد.


 با نگاهی به نام 10 شرکت پر معامله در بورس متوجه حضور بانک‌های دولتی در لیست می‌شویم در حقیقت بانک‌ها همواره از ستون‌های معاملاتی تالار شیشه‌ای محسوب می‌شوند اما اینکه از سرمایه‌های مردم یا دولت بانک‌ها برای نفع بورسی خود استفاده می‌کنند یا نه؟ موضوعی مهمی است که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


بنابراین با ورود نفت و عرضه آن در بورس ازیک‌طرف ورشد شاخص سهام صنعت‌های مختلف از پتروشیمی گرفته تا صنایع فلزی و بانک‌ها از طرف دیگر این نوید را به فعالان تالارشیشه ای می‌دهد که در روزهای آینده شاخص کل بورس یا روند صعودی داشته باشد ویا ثابت بماند.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته