اختلافنظرها رشدآور است/ گستره بیپایان عشق به امام حسین(ع)
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، حجتالاسلام سیفالله مدبر در نشست هماندیشی اعضای هیأت علمی با موضوع تبیین بعد علمی و سیاسی شخصیت حضرت امام حسین(ع) در واحد اردبیل به تبادل نظر بین اساتید اشاره کرد و گفت: همانطور که خداوند میفرماید اگر لازم بود شما را با یک فکر میآفریدم، پس ما باید تحلیلهای مختلفی داشته باشیم و بدانیم اختلافنظرها رشدآور است و انسان به نوعی فکرش وحی الهی است و این فکرها باید گفته شود.
مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امام حسین(ع) فردی است که هر کسی عشقش را به نوعی به ایشان ابراز میکند که بعضی عامیانه و بعضی عالمانه ابراز میکنند و در تمام علوم نگرشها دوگونه هستند و نگرش عالمانه باید رشد کند.
مدبر به شیوه تربیتی امام سجاد(ع) که سلاح و تبلیغش دعا بود اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه والای علم در جامعه، همواره باید مراقب باشیم علم را ابزار سیاست نکنیم تا موجب تزلزل جایگاه علم در جامعه نشویم.
دبیر هماندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبيل نیز اظهار كرد: اگر سیاست مبتنی بر علم باشد قطعاً موفق خواهد بود و امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و راه یافتن و نجات یافتن در پرتو نورانی چنین هدایتگری، فرصتی است که از دست دادن آن مایه خسران و ضلالت است.
محمدتقی معصومی ادامه داد: حادثه عظیم کربلا بهعنوان برگی خاص از تاریخ بشریت به تعبیر شهید بزرگوار آیتالله مطهری دو صفحه دارد؛ یک صفحه سیاه و ظلمانی است و یک صفحه سفید و نورانی که صفحه حماسه و افتخار است و قهرمانش امام حسین(ع) و حسینیان هستند.
جوان فروزنده، سخنران دیگر این برنامه در خصوص آموزههای سیاسی قیام امام حسین(ع) گفت: این قیام نه تنها محدود به زمان وقوع آن نبوده، بلکه حاوی عصارهای از تعاریف مهم مفاهیم شهروندی و حقوق انسانی در بستر تعاملات سیاسی است که معاصرسازی آن ممکن و مشهود است.
وی 6 مشخصه امام حسین(ع) از نظر شهروند مؤثر را در آگاهی از وضع موجود، موضع غیرانفعالی سیاسی و اجتماعی، مسئولیتپذیری، توانایی انتقاد و استدلال، توجه به مصلحت عام و دغدغه عمومی تعریف کرد.
حجتالاسلام نورزاد نیز فهم صحیح نهضت امام حسین(ع) را در گرو سیر و فرآیند و پیشنیازهایی دانست که با مطالعه دقیق و عملیاتی محقق و متصور میشود.
وي افزود: باید از نگاههای قشری و صوری به نگرشهای محتوایی و تعلیمی پرداخته شود تا بینشی ممتاز و نتیجهای مطلوب از ابراز ارادت نسبت به این پویش انسانساز حاصل شود.
انتهای پیام/4062/خ
انتهای پیام/