دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 01:45

لزوم بازسازی آموزش عالی در خاورمیانه و آفریقای شمالی

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد آموزش عالی در خاورمیانه و آفریقای شمالی باید متحول شود تا بتواند پاسخگوی نیاز جوانان باشد.
کد خبر : 321420
pray-3178697_640.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از کیو.اس. واو‌ نیوز، هم‌بستگی و ارتباط مثبتی میان آموزش عالی و توسعه جامعه وجود دارد. از سوی دیگر دانشگاه نقشی حیاتی در ایجاد دانش و مهارت‌های جدید ایفا می‌کند. این دانش و مهارت می‌تواند منجر به رشد اقتصادی شود و حتی جوامع دموکراتیک ایجاد کند.


در حالی که نرخ سرمایه‌گذاری روی آموزش عالی در خاورمیانه و آفریقای شمالی بالاست؛ اما نتایج این اقدامات تا حدی کمی اثربخش بوده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد سیستم‌های دانشگاهی در خاورمیانه و آفریقای شمالی نمی‌توانند دانشجویانی با مهارت‌های مورد نیاز بازار کار امروز تربیت کنند.


علاوه بر این، سیستم‌های آموزش عالی در خاورمیانه و آفریقای شمالی در حال حاضر تحت فشار جنبش‌های بیداری اسلامی هستند. یکی از سؤالات جدی نسل جوان در دنیای عرب این است که چگونه می‌توان آموزشی باکیفیت و شغلی مناسب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم کرد. بنابراین دانشگاه‌ها باید راهی پیدا کنند تا پاسخگوی این نیازهای حیاتی باشند و بتوانند نسل جوان را مجهز به مهارت‌های مرتبط با بازار کار امروزی کنند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته