دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پیامی به مناسبت روز خبرنگار؛

دکتر میرزاده: خبرنگاران، پاسداران سلامت و سعادت جامعه هستند

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با انتشار پیامی به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاران، پاسداران سلامت و سعادت جامعه هستند.
کد خبر : 32141

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده در متن این پیام آورده است:


خبرنگاری شغل ظریفی است که دقت و صداقت و دانش و آگاهی و دلواپسی برای حفظ حقوق مردم را می‌طلبد. خبرنگار چشم و گوش مردم است. خبرنگاری که این صفات را داشته باشد، در تاریخ کشورش و بین مردمانش ماندنی می‌شود. اعتماد به خبرنگار سرمایه اصلی این شغل فاخر است اما این اعتماد حاصل نمی‌شود مگر با جسارت، شجاعت، صداقت و جدیت خبرنگار در کنکاش وقایع و حقایق و انعکاس آنها به افکارعمومی در یک فرآیند زمانی طولانی.


البته خبرنگاری کار دشوار و پردغدغه‌ای است که در کشورهای مختلف میزان این دشواری افت و خیز دارد. هرچه میزان آزادی در کشور بیشتر باشد، خبرنگاران جایگاه و شأن بیشتری دارند. خبرنگاری فقط نسخه برداری از گفته‌های مسئولان نیست که بخواهد فقط وقایع اتفاقیه را گزارش کند. خبرنگار باید نقش صوراسرافیل را داشته و در بیداری و آگاهی بخشی جامعه نقش داشته باشد. تحلیل رویدادها، آینده پژوهی و اعلام مخاطرات پیش روی حقوق مردم هم وجه دیگری در کار خبرنگاران است.


در یک کلام خبرنگاران، پاسداران سلامت و سعادت جامعه هستند و خبرنگاران مستقل و مستعد که دارای چنین ویژگی‌هایی باشند و بخواهند وظیفه و رکن چهارم دموکراسی را محقق کنند، شغل آسانی نخواهند داشت.


ضمن تبریک روز خبرنگار به خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی و قدردانی از همراهی و توجه ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، برای شما که آگاهی را حق مردم می‌دانید و برای رشد و باروری اندیشه همنوعان خود، خستگی ناپذیر تلاش می‌کنید، از خداوند متعال سلامتی و توفیق ادامه فعالیت در پرتو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری را خواهانم.


حمید میرزاده


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته