دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالکاظم طالقانی:

فدراسیون فوتبال نهاد غیردولتی است

عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه، فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است و زیرمجموعه فدراسیون جهانی (فیفا) محسوب می‌شود.
کد خبر : 321392

عبدالکاظم طالقانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نامه فیفا به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در مورد تعیین تکلیف رؤسای بازنشسته فدراسیون فوتبال گفت: در سال 86 گروه بازنگری برای فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای نوشت تا طبق آن فدراسیون فوتبال از تعلیق بیرون بیاید. طبق همان اساسنامه که به تصویب هیأت دولت هم رسید و بعد از آن به فیفا اعلام شد‌ و آنها هم با این اساسنامه موافقت کردند، فدراسیون یک نهاد غیردولتی محسوب می‌شود که به صورت خصوصی و مردمی اداره می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که در مجلس تصویب شد، برای تشکیلات دولتی و مردمی اطلاق می‌شود در حالی که طبق اساسنامه، فدراسیون فوتبال نهادی مردمی و خصوصی محسوب می‌شود. وقتی که تشکیلات ما دولتی نیست طبق قانون هم زیرمجموعه آنها محسوب نمی‌شویم.  با توجه به این اساسنامه به نظرم این قانون شامل حال ما نمی‌شود.


طالقانی عنوان کرد: اگر این قانون در فدراسیون به اجرا در بیاید، باید بازنشسته‌ها برکنار شوند، در حالی که طبق قانون ما از طریق مجمع انتخاب شده‌ایم و من به عنوان نماینده منتخب استان خودم در فدراسیون حضور دارم. اگر وزارت ورزش معتقد است فدراسیون فوتبال نهادی دولتی است باید این موضوع را علنی اعلام کند که البته  با همان اساسنامه‌ای که به تصویب رسید و به فیفا اعلام شد،  این موضوع هم مغایرت دارد. 


وی تأکید کرد: فدراسیون فوتبال از نظر سیاست‌های کلی ورزش، همسو با وزارت ورزش است اما در مجموع ما زیر نظر آنها حساب نمی‌شویم. در اساسنامه استان‌ها تشکیلات ما خصوصی و غیرتجاری هستند که براساس فعالیت‌هایی هم که داریم، برای ما مالیات در نظر گرفته می‌شود بنابراین طبق قانون، فدراسیون فوتبال یک نهاد خصوصی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته