شبکههای اجتماعی گوی سبقت را از رسانههای رسمی ربودند
حمید ضیائیپرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص استقبال شبکههای اجتماعی در کشور و کمرنگ شدن تأثیر رسانههای کلاسیک در برخی از شرایط اجتماعی اظهار کرد: بررسیها نشان میدهد که شبکههای اجتماعی گوی سبقت را از رسانههای رسمی و رسانههای کلاسیک ایران اعم از مطبوعات و خبرگزاریها و رادیو و تلویزیون ربوده و مخاطب بیشتری جذب کردهاند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین علل کمشدن اقبال عمومی به وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون و مطبوعات این است که شبکههای اجتماعی تبدیل به رسانه مردمی شدهاند و مردم بیشتر صدا و تصویر خود را در آنجا میشنوند و میبینند.
این کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه افزود: رسانههای عمومی در حرفها و صحبتهایی که در شبکههای اجتماعی مطرح میشود جایی ندارند و این بیانگر آن است که صدای مخاطبان چندان در رسانههای عمومی مورد توجه قرار نمیگیرد.
ضیائیپرور در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل توجه مخاطبان به شبکههای اجتماعی مبتنی بودن آنها بر اپلیکیشنهای موبایلی است که کاربرانشان را قادر میسازد تا همزمان چندین کار را با یک وسیله انجام دهند، خاطرنشان کرد: مبادله فایل، عکس، نرمافزار، متن و ... در کنار تلفن، موبایل را تبدیل به وسیلهای میکند که چشمپوشی از آن غیرممکن است.
وی در پایان گفت: رسانههای اصلی اعم از رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها و مطبوعات در این میان نمیتوانند رسانههای اجتماعی را نادیده بگیرند و تحولاتی همچون نحوه خبررسانی، ایجاد برنامههای جدید، بخشهای خبری مختلف و حتی شکل خبرگویی تحت تأثیر این ابزارهای رسانهای جدید قرار گرفته است.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/