دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 09:30
آنا گزارش می‌دهد؛

فرجام توزیع کارت انرژی چه شد؟

افزایش مصرف برق در کشور موجب شد تا مسئولان وزارت نیرو طرح توزیع کارت انرژی را برای کاهش مصرف انرژی مطرح کنند.
کد خبر : 321290

گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمدرضا صباغی؛ توزیع کارت اعتباری یارانه انرژی برای نخستین بار در سال 1392 به‌عنوان یک ایده مطرح شد اما متأسفانه این ایده به مرحله اجرا نرسید و با توجه به اینکه در تابستان سال جاری شاهد افزایش قطعی برق در نقاط مختلف تهران و کشور بوده‌ایم، به نظر می‌رسد مدیران برق کشور در نظر دارند برای تابستان سال آینده ایده توزیع کارت انرژی در بین قشرهای مختلف مردم را اجرایی کنند.


طبق آمارهای منتشرشده از سوی وزارت نیرو، تنها 20 درصد از مشترکان برق کشور در مناطق عادی 42 درصد از مصرف برق را به خودشان اختصاص می‌دهند و از طرف دیگر در مناطق گرمسیری 50 درصد از مصرف برق مختص 20 درصد از مشترکان است.


آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت نیرو، این واقعیت را تأیید می‌کند که مشترکان پرمصرف برق در کشور به‌طور میانگین 20 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که به‌منظور برخورد با این مشترکان، وزارت نیرو توزیع کارت اعتباری یارانه‌ای در حوزه انرژی را در دستور کار قرار داده است.


از طرف دیگر محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرده است که تا پایان سال جاری قیمت برق هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت.


در حقیقت مدیرعامل توانیر با اعلام ثابت ماندن قیمت برق در سال جاری، به‌نوعی احتمال توزیع کارت انرژی یارانه‌ای در سال آینده را تقویت کرده است.


در تابستان سال جاری شاهد افزایش مصرف برق در کشور و پایتخت بودیم که وقوع این اتفاق موجب شد تا پدیده جیره‌بندی برق در برخی از نقاط تهران و به‌صورت نوبتی در بسیاری از بخش‌های کشور رخ دهد.


بنابراین با توزیع کارت انرژی در سال آینده باید پرمصرف‌های برق در کشور مراقب میزان مصرف خود باشند تا شاهد افزایش پلکانی قیمت برق مصرفی‌شان در قبوض دریافتی نباشند.


انتهای پیام/4094/4083/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته