برای تحول وضعیت مسکن کمدرآمدها رویکرد شهرستانمحور دارم
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی که برای بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی برگزار شد گفت: تحول ساختاری و وضع رویکردهای متفاوت مدیریتی و تعیین اولویتهای راهبردی، میتوانند ما را در شرایط خاص کشور هدایت کنند.
وزیر پیشنهادی راه با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبههای مهم از وزارت راه و شهرسازی تحول در بخش مسکن است افزود: برنامهای برای تحول در مسکن اقشار کمدرآمد تدارک دیده شده است و مهمترین اقدام در برای تحقق این برنامهها، تحول ساختاری است تا از همه ظرفیتهای وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم و در این راستا بخش خصوصی باید به ساخت مسکن وارد شود تا بخش مسکن به یک بخش صنعتی مهم تبدیل شود؛ وزارت راه و شهرسازی نیز مسئول ایجاد تحول در این بخش است.
اسلامی ادامه داد: برای تحول بخش مسکن رویکرد شهرستانمحور داریم تا بتوانیم مسکن اقشار کمدرآمد را بهخوبی تأمین کنیم و همچنین تصمیم داریم کاری کنیم که مانع سوداگری در این بخش شویم.
وی در رابطه با تحول در راه روستایی گفت: حجم مطالبهها در این حوزه بالاست و منابع هم کم است و به همین دلیل نیازمند یک ساختار کارآمد و متفاوت هستیم و همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای بهتر طرح هادی استفاده خواهم کرد.
وزیر پیشنهادی راه با بیان اینکه میخواهم نوسازی بافتهای فرسوده را به صورت جدی دنبال کنم افزود: همچنین علاوه بر نوسازی بافتهای فرسوده، جلوگیری از توسعه حاشیهنشینی و رفع معضلهای مربوط به آن را دنبال خواهم کرد و همچنین باید با کمک همه نهادها، مسکن مهر را تکمیل و تعیین تکلیف کنیم.
وی در ادامه به بهبود شرایط حمل و نقل پرداخت و گفت: قطار حومهای را ارتقاء خواهیم داد و به وضعیت راهها و راهآهن رسیدگی بیشتری خواهد شد.
اسلامی با اشاره به این موضوع که 190 میلیارد تومان پروژههای ناتمام داریم افزود: تلاش میکنم تا وضعیت پروژههای نیمهتمام و ناتمام مشخص شوند.
وزیر پیشنهادی راه به موضوع عدالت منطقهای اشاره کرد و گفت: این پروژهای است که باید برای پیشرفت کشور پیگیری و اجرا شود.
وی در رابطه با مشکلهای کامیونداران تصریح کرد: پیگیر بیمه و وضعیت درآمدی آنها خواهم بود.
اسلامی بهبود وضعیت نظام مهندسی را مهم دانست و افزود: در این مورد باید وضعیت ساختوسازها بهبود یابد و مطابق با استانداردهای روز مهندسی باشد.
وزیر پیشنهادی راه در ادامه به هواپیمای ایران-140 اشاره کرد و گفت: من افتخار میکنم توفیق داشتم برای قابلیتسازی در صنایع پیشرفته، صرف عمر کنم و امروز با استفاده از ظرفیتهای ملی و دانشگاهی، ظرفیت هواپیماسازی کشور را افزایش دادیم. هواپیماهای ایران-140 اگر امروز پرواز نمیکنند به معنای این نیست که این هواپیماها فاقد قابلیت برای استفاده هستند و دلیل آن به مسائل مدیریتی پیش از دوره من باز میگردد، لذا نظام مدیریتی آن باید اصلاح شود و یا مسئولان آن باید متعهد شوند.
انتهای پیام/4079/پ
انتهای پیام/