دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 23:11
عضو سابق حزب اعتماد ملی:

ناکارآمدی گروه اقتصادی رئیس‌جمهوری علت اصلی گرانی و تورم است

عضو سابق حزب اعتماد ملی عملکرد رئیس‌جمهوری در اقتصاد کشور را ناکارآمد دانست و گفت: گروه اقتصادی روحانی بدون آگاهی از وضع اقتصادی کشور وارد عرصه مدیریت شدند.
کد خبر : 321271
آزاد منش.jpg

آزادی آزادمنش در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره وضع نابه‌سامان اقتصاد گفت: رئیس‌جمهور با وجود مدیران ناکارآمد نمی‌تواند کشور را به رشد و تعالی برساند.


عضو سابق حزب اعتماد ملی عملکرد رئیس‌جمهوری در اقتصاد کشور را ناکارآمد دانست و گفت: گروه اقتصادی روحانی بدون آگاهی از وضع اقتصادی کشور وارد عرصه مدیریت شدند به همین دلیل امروز با چالش اقتصادی مواجه هستیم.


وی با اشاره به این‌که بی‌عدالتی، تورم، اختلاس و ورشکستگی کانون‌های اقتصادی از پیامدهای منفی دولت روحانی است، افزود: متأسفانه دولت نتوانست شرایط خوبی را برای زندگی مهیا کند.


این استاد جامعه‌شناس دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: چون مسئولان اطلاع جامعی از وضع زندگی مردم و بازار ندارد نمی‌توانند برنامه‌ریزی صحیح و درستی داشته باشند.


آزادمنش فشار اقتصادی مردم را از سوء‌مدیریت دانست نه تحریم، افزود: برخی از سودجویان به خاطر منافع شخصی‌شان علت بخشی از فشارهای اقتصادی را تحریم می‌دانند در صورتی‌ که چنین نیست.


عضو سابق حزب اعتماد ملی گفت: برای مبارزه با فساد هیچ دستگاه نظارتی بالاتر از خود مردم نیست و مردم بهترین ناظر اجرای قانون هستند.


آزادمنش گرانی‌های اخیر را نتیجه ناکارآمدی مسئولان دانست و افزود: تورم در ماه‌های اخیر به ‌اندازه‌ای مردم را اذیت کرده که تبعات نامطلوبی در جامعه گذاشته است.


وی ادامه داد: گرانی و تورم برای اکثریت مردم به‌ویژه کارگران و قشر کم‌درآمد بسیار دشوار است بنابراین دولت موظف است برای پیشگیری یا مهار آن  بکوشد.


استاد جامعه‌شناس دانشگاه علوم بهزیستی مهم‌ترین وظیفه دولت را تنظیم برنامه صحیح و کامل اقتصادی و اجرای دقیق آن دانست و گفت: گاهی تورم و گرانی ناخواسته به کشور تحمیل می‌شود که برای رفع آن در مواقع حساس همکاری دولت و سایر نهادها و مسئولان اقتصادی و خود مردم و مصرف‌کنندگان بسیار مهم است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ana آنا دولت عملکرد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته