دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 18:40
با ساخت سد کارون 4 رخ داد

صدور دانش سدسازی توسط دانشمندان ایرانی به سایر کشورها

مدیر کنترل و پایداری سد کارون چهار گفت: ساخت سد کارون چهار موجب صدور دانش سدسازی توسط دانشمندان کشورمان به کشورهای دیگر شد.
کد خبر : 321249
4.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان برنامه بازدید از سد و نیروگاه‌های کارون سه و چهار را عصر امروز با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزار کرد.


مدیر کنترل و پایداری سد کارون چهار در این بازدید گفت: سد کارون سه توسط شرکت مهاب قدس طراحی و بر ساخت آن به همراهی شرکتی از کانادا نظارت شد؛ اما سد کارون چهار تمام و کمال توسط پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان ایرانی اجرا شد و نماد خودکفایی در سدسازی کشور بود.


به گفته قاسم باصره، این سد یکی از بزرگ‌ترین سدهای جهان بوده که ارتفاع آن بالغ بر 230 متر است و در رده ششم تا هشتم بلندترین سدهای جهان قرار دارد که حجم آب پشت دیواره سد بیش از 3/2 میلیارد مکعب است که 700 میلیون مترمکعب آن در سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: با ساخت این سد، قادر شدیم دانش سدسازی خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم و ایران را از این حیث به کشورهای دیگر بی‌نیاز از این دانش تبدیل کنیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، توسعه در بخش‌های مختلف کشور در دستور کار مسئولان نظام قرار گرفت و با گذشت اندک زمانی، دستاوردهای درخشانی در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و صنعتی به بار نشست.


عباسعلی حیدری، پروژه‌های عمرانی گوناگونی که با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تدوین شده بود، موجب کاهش چشم‌گیر فقر، قطع وابستگی، ایجاد عدالت اجتماعی، رفاه و سرافرازی ملت ایران شد.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز تلاش می‌کنند در جنگ نرم با ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه نسل جوان از طریق سیاه‌نمایی و بزرگ کردن مشکلات، جلوی درک صحیح از کارکردهای انقلاب اسلامی را بگیرند و به خیال باطل خود در پشتوانه‌های مردمی انقلاب خلل ایجاد کنند.


به گفته حیدری، در این شرایط همه ما باید با تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب و پیرو آن قطع هر گونه وابستگی به کشورهای دیگر، جوانان را با کارکردهای انقلاب آشنا کنیم و واقعیت را برای آنان به تصویر بکشیم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته