دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 10:10
نمایندگی ایران در اروپا:

تحریم تسلیحاتی عربستان ضروری است

دفتر نمایندگی کشورمان در مقر اتحادیه اروپا اعلام کرد که طرح پارلمان اروپا برای تحریم تسلیحاتی علیه عربستان سعودی منطقی و ضروری است.
کد خبر : 321236

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دفتر نمایندگی کشورمان در مقر اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی، تصویب پیش‌نویس ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی در پارلمان اروپا را اقدامی منطقی و ضروری دانست.


در این توئیت نوشته شده است: «در ماجرای قتل خاشقجی، تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی بر اصول و حقایق منطقی بنا شده است. رژیم سعودی بر اساس حقایق مسلم، مردم یمن را هدف حملاتی وحشیانه قرار می‌دهد که از کشورهای دیگری مانند کشورهای اروپایی خریداری شده است. اروپا تاکنون هیچ تحریمی علیه سعودی‌ها اعمال نکرده است».



نمایندگان پارلمان اروپا در واکنشی مهم به قتل جمال خاشقجی، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن، تحریم‌های تسلیحاتی علیه عربستان سعودی وضع شود.


پیش‌ازاین، وزیر امور خارجه اتریش که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد گفته بود: «خواستار توقف صادرات تسلیحاتی اروپا به عربستان سعودی هستیم .»


«کارین کنایسل» اضافه کرد: «اتحادیه اروپا باید در پی قتل خاشقجی، صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرده و چنین اقدامی می‌تواند به پایان جنگ وحشتناک یمن کمک کند.»


انتهای پیام/4093/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته