دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 16:20
نماینده مردم جیرفت:

برنامه‌های دژپسند گِره‌ اقتصاد کشور را باز نمی‌کند

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: کارنامه دژپسند در سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، وی نمی‌تواند گِره‌های کور اقتصاد کشور را باز کند.
کد خبر : 321191
2375427.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، یحیی کمالی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مخالفت با فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید گذشته را چراغ راه آینده کنیم اظهار کرد: دژپسند دکترای اقتصاد بین‌الملل دارد و در سازمان برنامه و بودجه فعالیت کرده است.


وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه رکن اقتصادی کشور است تصریح کرد: دژپسند در کجای قانون برنامه و بودجه با استفاده از نظر‌های کارشناسان بودجه را بسته‌اید؟ تفریق بودجه نشان می‌دهد به جای آوردن متمم از بانک پول دریافت کرده‌اید و موجب افزایش پایه پولی در کشور شده و درآمدهای حاصل از فروش ارز بدون اجازه مجلس شورای اسلامی صرف کسری بودجه شد.


عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خطاب به دژپسند تأکید کرد: در بودجه سال 96 شما 10 میلیارد تومان را برای تحقیقات و پژوهش اختصاص دادید که در سازمان برنامه و بودجه فقط یک اتاق دارد. مردم باید نتیجه عملکرد مثبت شما را در اشتغال و معیشت خود می‌دیدند در حالی‌که حجم نوسان در کشور نشان می‌دهدکه شما خوب عمل نکردید. با کدام برنامه می‌خواهید اقتصاد بیمار کشور را نجات دهید؟ همه می‌دانیم که برنامه ارائه شده از طرف شما فقط نوشتار است.


نماینده مردم جیرفت در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: موضوع بانک‌ها، بیمه‌ها، اصلاح ساختار و دیگر مسائل مطروح‌شده در برنامه‌های شما باکدام برنامه عملی قرار است اتفاق بیفتد؟، بنابراین نباید کاری کنیم که چند ماه بعد بار دیگر طرح سؤال از وزیر و استیضاح در مجلس مطرح شود.


کمالی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه‌های دژپسند نمی‌تواند گِره‌های کور اقتصاد کشور را باز کند چرا که قسمتی از وضعیت اقتصاد بیمار کشور مربوط به عملکرد وی و دوستانش در سازمان برنامه و بودجه است.


انتهای پیام/4079/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته