دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 15:47
دیپلمات روس:

مسکو آماده دفع هرگونه تهدید است

یک دیپلمات روس گفت مسکو آمادگی دارد در مقابل تهدید قلمروی خود ازسوی هر کشوری دفاع کند.
کد خبر : 321172
image.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «آندری بلازوف» درباره خروج آمریکا از توافق منع تولید موشک‌های میان‌برد هسته‌ای اعلام کرد که اگر روسیه تهدید شود، پاسخ قاطعی خواهد داد.


معاون خلع سلاح و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه آنچه روسیه انجام می‌دهد دفاع از خود است، اضافه کرد: «ما خود را برای دفاع از سرزمین مادری آماده می‌کنیم. طبیعتاً ما به دنبال جنگ نیستیم ولی نمی‌توانیم تهدیدها را نادیده بگیریم.»


بلازوف در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی درباره آماده شدن روسیه برای جنگ پرسیده بود، گفت: «بله، ما درحال آماده شدن برای جنگ هستیم و می‌توانم این موضوع را تأیید کنم. روسیه برای جنگی آماده می‌شود که آمریکا تدارک می‌بیند و قصد دارد از تمامیت ارضی و منافع خود دفاع کند.»


این دیپلمات روس افزود: «اگر اقدام‌های آمریکا آمادگی برای جنگ نیست پس چرا آمریکا از پیمان منع تولید موشک میان‌برد خارج شده، توان هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد و دکترین هسته‌ای نوینی در راستای بالا بردن احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای را تصویب می‌‌کند؟ این سؤالی برای همه است. ما باید در مقابل این تهدیدها آماده باشیم.»


پیش‌تر دونالد ترامپ اعلام کرد آمریکا به‌دلیل نقض پیمان تولید  موشک‌های میان‌برد از سوی روسیه از این پیمان خارج می‌شود.


انتهای پیام/4033/4093


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا بین الملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته