دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 15:03
وزیر ورزش و جوانان:

نتایج آبرومندانه‌ای در المپیک و پارالمپیک 2020 می‌گیریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اضافه شدن برخی از رشته‌ها که ایران در آنها مدعی است، تلاش می‌کنیم نتایج خوب و آبرومندانه‌ای در المپیک 2020 بگیریم.
کد خبر : 321155
image12217.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، برگزاری جلسات مستمر را برای برنامه‌ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با هدف نتایج خوب و پیگیری برای اردوهای آمادگی، تجهیزات و تدارکات برنامه‌ریزی را از هم‌اکنون آغاز کرده‌ایم.


وی یادآور شد:  با تلاش و برنامه‌ریزی در فاصله حدود دو سال تا برگزاری بازی‌های المپیک با توجه به اضافه شدن برخی از رشته‌ها که ایران در آنها مدعی است، به امید خدا نتایج خوب و آبرومندانه کسب خواهیم کرد و تنها خواسته ما از فدراسیون‌ها کسب سهمیه نیست، بلکه تلاش برای رفتن روی سکوی المپیک است. 


وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 را برای حضور مقتدرانه در رویدادهای مهم المپیک و پارالمپیک سپری کردیم، چراکه آوردگاه المپیک آوردگاه مهم و حساسی است که 200 کشور رقابت دارند.


سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش فرآیند کسب سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: با توجه به اینکه فرایند سهمیه‌ها در پروسه زمانی یک و نیم تا دو ساله رخ می‌دهد باید در همه رویدادهای حساس متمرکز شویم تا با بهترین شرایط سهمیه‌ها را به دست آوریم و بهترین نتایج  را بگیریم.


وی در ادامه به نتایج کاروان ورزشی ایران در تاریخ بازی‌های المپیک اشاره و تصریح کرد: طی 16 دوره حضور در بازی‌های المپیک به 18 مدال طلا، 21 نقره و 29 برنز دست یافتیم که 4 مدال طلا مربوط به بازی‌های المپیک در قبل از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی بوده و 14 مدال طلا را در ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم که بهترین نتیجه هم مربوط به المپیک 2012 لندن بود که 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز به ارمغان آمد و در المپیک ریو هم 3 طلا، یک نقره و 4 برنز کسب شد.


وزیر ورزش و جوانان با ابراز امیدواری نسبت به مدال‌آوری رشته‌هایی نظیر کاراته، شمشیربازی، تیراندازی، قایقرانی و جودو در کنار چهار رشته دیگر اظهار داشت: در رشته دوومیدانی هم می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های این رشته به ویژه در ماده‌های نیمه استقامت، تعداد مدال‌های بیشتری کسب کنیم.


سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر برنامه‌ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد تأکید قرار داد و تبیین کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی از هم‌اکنون می‌توانیم نتایج خوب و آبرومندانه‌ای بگیریم.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته