دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 10:23
تکواندوکار طلایی المپیک:

تنها آرزویم دیدار با حضرت آقا است

ملی‌پوش تکواندو گفت: پس از کسب مدال طلای المپیک جوانان تمام آرزویم این است که با حضرت آقا دیداری داشته باشیم و دست ایشان را ببوسم.
کد خبر : 321056
olympic-2018 (10).jpg

علی اشکوریان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب مدال طلا در رشته تکواندو در المپیک جوانان گفت: خدا را شکر در بهترین و بالاترین رقابت‌های رده سنی جوانان، توانستم با کسب مدال طلا در رشته تکواندو بهترین نماینده برای ایران باشم و پرچم جمهوری اسلامی را به‌ اهتزاز دربیاورم.


وی گفت: این رقابت‌ها در بالاترین سطح برگزار شد و همه کشورها بهترین تکواندوکاران خود را به این رقابت‌ها اعزام کرده بودند. من فروردین در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا شده بودم و برای این رقابت‌ها هم 10 ماه در اردو شرکت کرده بودم و به‌همین‌خاطر توانستم انتظاراتی که مربیان و خانواده‌ام از من داشتند را برآورده کنم و به مدال طلا برسم.


اشکوریان در خصوص رقبای خود در این رقابت‌ها اظهار کرد: حریف اول من از کشور چین‌تایپه بود که حریف قدرتمند و عنوان‌داری هم بود. خدا را شکر توانستم در یک بازی سخت و پایاپای، او را شکست دهم. من برای کسب سهمیه المپیک جوانان با همین رقیبم مبارزه کرده بودم و تقریباً شناخت خوبی از او داشتم و در این رقابت‌ها با اختلاف امتیاز ناچیز او را شکست دادم. حریف دوم من از کشور اکوادور بود که البته او هم تکواندوکار قابل قبولی بود، اما خوشبختانه با اختلاف امتیاز خیلی زیاد او را شکست دادم و به مرحله فینال راه پیدا کردم. سومین حریفم از کشور بلژیک بود که من با او سه دور قبل از المپیک جوانان بازی کرده بودم و تمام توانم را به‌کار گرفتم تا این رقیب سرسختم را شکست دهم. خدا را شکر در مرحله فینال موفق به انجام این کار شدم و توانستم به مدال طلا برسم.


ملی‌پوش تکواندو ایران در ادامه صحبت‌هایش به بالا بردن دست حریف بلژیکی‌اش پس از باخت مقابل او اشاره کرد و گفت: همه ورزشکاران در هر میدانی برای پیروزی و طنین‌انداز شدن سرود ملی کشورشان تمام تلاش‌شان را به‌کار می‌گیرند. من زمانی که در مرحله فینال توانستم این حریف بلژیکی خودم را شکست دهم یک لحظه خودم را به‌جای او گذاشتم و به این فکر کردم که اگر من بازنده این میدان بودم، چه حس و حالی داشتم، به‌همین‌خاطر زمانی که او بعد از مبارزه روی زمین نشسته بود، به‌سمت او رفتم و دستش را بالا گرفتم. به‌‌نظر من المپیک جایگاهی برای نشان دادن فرهنگ و دوستی برای تمامی کشورها است و زمانی  که من این حرکت را انجام دادم، مسئولان IOC هم مرا تشویق کردند و بازتاب خیلی خوبی هم در رسانه‌های خارجی داشت. من این حرکت را برای سربلندی کشورم انجام دادم که نشان دهم دوستی در هر میدانی اولویت فرهنگ کشور ما است. به‌نظرم این کوچک‌ترین حرکتی بود که می‌توانستم در برابر حریفم که با سختی زیاد به این مرحله رسیده بود انجام دهم.


وی درباره برنامه‌های پیش‌رو خود عنوان کرد: با توجه به اینکه من مدال جهانی و المپیک جوانان را کسب کردم، رنکینگم به‌صورت خودکار ارتقا پیدا کرد و بعد از آن به رده بزرگسالان دعوت خواهم شد. امیدوارم که در این مرحله هم بار دیگر خودم را ثابت کنم و با کسب مدال در رقابت‌های جهانی و المپیک بزرگسالان برای کشورم افتخارآفرین باشم. تکواندو یکی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک است و خدا را شکر در این مسابقه تیم ما عملکرد قابل قبولی کسب کرد.


اشکوریان درپایان درخصوص اهدای مدالش به شهید امیر‌طلایی گفت: ما هر چه داریم به برکت وجود شهداست. آنها قهرمانان واقعی کشور ما هستند که هشت سال با سربلندی مقابل دشمن بعثی جنگیدند تا اقتدار و قدرت خودشان را به معرض نمایش بگذارند. من زمانی که مدال طلای المپیک جوانان را کسب کردم، مدالم را به خانواده این شهید والامقام تقدیم کردم که به نظرم کوچکترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم. امیدوارم که در مراحل بعدی بتوانم باز هم مدال‌آور باشم و پرچم کشورم را به‌‌اهتزاز دربیاورم و باعث خوشحالی همه شوم. بعد از این رقابت‌ها که توانستم دل همه را شاد کنم، تمام آرزویم این است که با حضرت آقا ملاقاتی داشته باشم و دست ایشان را ببوسم. امیدوارم که این فرصت به من داده شود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته