دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک متخصص جراحی لثه:

عوارض ایمپلنت نادرست در دهان بیمار

یک متخصص جراحی لثه گفت: درمان نادرست در ایمپلنت سبب عوارض مختلفی همچون ایجاد نمای نازیبا، از بین رفتن استخوان‌های اطراف ایمپلنت و تحلیل لثه می‌شود.
کد خبر : 321027

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد خبری سمپوزیوم باکو،‌ امید مقدس در آستانه برگزاری سمپوزیوم افق‌های جدید ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت، زیبایی و بازسازی استخوان، اظهار کرد: این سمپوزیوم در کشور آذربایجان و در شهر باکو، در ۲۹ آذر ۹۷، با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و محور این آن، ایمپلنت، زیبایی و بازسازی در دندانپزشکی خواهد بود.


عضو هیأت علمی بخش پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران افزود: موضوعاتی همچون پروتز، ایمپلنت، بازسازی وسیع فکی بر اثر تصادفات و... در سه پنل توسط ۶ سخنران ارائه می‌شود.


دبیر علمی سمپوزیوم باکو با بیان اینکه دندانپزشکی ایران در منطقه و دنیا بسیار موفق بوده و مطرح است، گفت: تقاضا برای دریافت خدمات دندانپزشکی ایران در باکو زیاد بود و از طرفی توجه به این مسئله سبب گسترش حوزه توریسم‌‌درمانی می‌شود که مدیران کلینیک مدرن با شناخت این فرصت توانسته است در این راستا قدم بردارد؛ همچنین مباحثی که مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد جذابیت خاصی برای شرکت‌کنندگان داخل و خارج کشور خواهد داشت.


مقدس در ادامه به موضوع ایمپلنت اشاره  و بیان کرد: این مسئله چندین سال است که وارد حیطه دندانپزشکی شده و روزبه‌روز گسترش یافته است و مردم زیادی برای جبران دندان‌های از دست رفته و غیرقابل درمان، انجام ایمپلنت را مدنظر قرار می‌دهند.


وی اضافه کرد: موضوع ایمپلنت شاید از دور، مسئله‌ای ساده باشد ولی پیچیده بوده و باید ابعاد مختلفی را برای انجام آن در نظر گرفت؛ چراکه در غیراین‌صورت عوارض مختلفی همچون نمای نازیبا، از بین رفتن استخوان‌های اطراف ایمپلنت، تحلیل لثه و باز شدن فضای روکش دندان را برای بیمار به همراه دارد.


این متخصص جراحی و درمان بیماری‌های لثه و ایمپلنت با بیان اینکه اگر طرح درمان درستی برای بیمار داشته باشیم شاهد عوارض ناشی از ایمپلنت نخواهیم بود، گفت: متأسفانه برخی از بیماران از انجام ایمپلنت خود ناراضی هستند که این مسئله حکایت از انجام نشدن اصول و ترتیب مراحل درمانی و نداشتن اطلاعات کافی دندانپزشک دارد.


انتهای پیام/4044/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته