دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

افزایش قیمت املاک تجاری در سایه کاهش معاملات

قیمت بالای املاک تجاری از یک‌ طرف و کمبود نقدینگی در بازار خریدوفروش از طرف دیگر موجب شده است تا معاملات  املاک تجاری در پایتخت نزول چشمگیری داشته باشد.
کد خبر : 320700
مغازه تجاری.jpg

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، گزارش‌های میدانی نشان از این واقعیت دارد که نرخ املاک تجاری تا 50 متر در مناطق مختلف تهران از متری 35 میلیون تومان تا 125میلیون تومان متغیر است.


 در منطقه یوسف‌آباد یک واحد همکف با زیربنای 50 متری و 15سال سن در حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد که بنا به گفته مشاور املاک در این منطقه بیشتر املاک تجاری فایل شده برای خریدوفروش در این منطقه سابقه بیش از یک سال دارد و به علت قیمت بسیار بالا تقاضا این بخش بسیار اندک است.


از طرف دیگر هر مترمربع از یک بنای 25 تا 35 متری در خیابان ولیعصر حدود 16 تا 25 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت کل یک واحد تجاری 20 متری بهارستان خیابان ظهیرالاسلام حدود 500 میلیون تومان و قیمت کل یک واحد 30 متری در پاسداران حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان است.


قیمت کل یک مغازه 10 متری در بلوار فردوس واقع در غرب پایتخت حدود 450 میلیون تومان است.


در واقع قیمت‌های ارائه‌شده از سوی مالکان در این مناطق هیچ‌گونه منطق خاصی ندارد زیرا مالک به‌اندازه نیاز خود برای ملک قیمت‌گذاری می‌کند.


از طرف دیگر قیمت مغازه‌ها به‌اندازه‌ای گران است که بسیاری از مالکان ملک خود را قطعه‌بندی می‌کنند و بعد به فروش می‌رسانند.


نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که مغازه‌های 10 تا 20 مترمربع بیشترین فایل‌های فروش را به خود اختصاص داده‌اند.


به نظر می‌رسد تداوم رکود خریدوفروش مسکن در کشور بر روی املاک تجاری تأثیرگذار بوده است به‌طوری‌که شاهد افزایش قیمت انواع مغازه در تهران هستیم اما قیمت بالای املاک تجاری ازیک‌طرف و کمبود نقدینگی در بازار خریدوفروش از طرف دیگر موجب شده است تا معاملات  املاک تجاری در پایتخت نزول چشمگیری داشته باشد.


انتهای پیام/4094/4083/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته