دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاران مهربان/ 92

کتابی کاربردی برای پوشش رسانه‌ای اربعین

«سیاست‌های رسانه‌ای پوشش مراسم اربعین حسینی؛ بایدها و نبایدهای رسانه‌ای»، عنوان کتابی است که توسط ستاد مرکزی اربعین حسینی منتشر شده است.
کد خبر : 320665
کتاب رسانه.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «سیاست‌های رسانه‌ای پوشش مراسم اربعین حسینی؛ بایدها و نبایدهای رسانه‌ای» عنوان کتابی تازه منتشر شده از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی است. این کتاب که همزمان با آغاز آیین شکوهمند پیاده‌روی اربعین منتشر شده است، می‌تواند راهنمایی کاربردی برای آن دسته از اهالی رسانه باشد که قصد انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را دارند. از سوی دیگر، زائرانی که به ضبط وقایع و رویدادهای زیارت اربعین علاقه دارند و می‌خواهند از رویکردهای کلی رسانه‌ای در این خصوص مطلع باشند نیز در زمره مخاطبان این کتاب هستند.


سیاست‌های رسانه‌ای پوشش مراسم اربعین حسینی در چهار فصل تدوین شده است. فصل اول به نقش کارکردی رسانه‌ها در مراسم اربعین حسینی می پردازد. این نقش در قالب هشت راهبرد ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به: اطلاع رسانی جامع و فراگیر، تبدیل جریان عاطفی اربعین به تعقل و معرفت، کارکرد فرهنگ‌پذیری و کارکرد یکپارچه‌سازی رسانه‌ها اشاره کرد.


در فصل دوم، راهبردهای رسانه‌ای مواجهه با تهدیدهای تفرقه‌انگیز میان دو ملت ایران و عراق بررسی می‌شود که حاوی نکات مهم و بعضاً ناگفته‌ای در این خصوص است. سیاست‌های رسانه‌ای و مصادیق پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین عنوان فصل سوم این کتاب است که در قالب آن، بایدها و نبایدهای رسانه‌های رسمی و عمومی بررسی می‌شود. سیاست‌های رسانه‌ای در مواقع بحران و خطرات احتمالی نیز فصل چهارم این کتاب را شکل داده است. موضوعاتی خواندنی که می‌تواند در صورت بروز برخی تهدیدات و خطرات، به کار اصحاب رسانه بیاید. در نهایت نیز مطالب کاربردی و مفیدی در قالب پیوست کتاب شامل مجموعه متن‌های برنامه‌ای درباره مراسم اربعین حسینی مانند پلاتو و زیرنویس پایان بخش این کتاب است.


در مقدمه این کتاب آمده است: اربعین از آن دسته مناسبت‌های مذهبی است که علاوه بر ابعاد معنویت افزای فردی و درونی، نوعی بسیج و حرکت اجتماعی بی نظیر را رقم زده است. اگر این اجتماع عظیم اسلامی را که تعامل و هم‌گرایی عمیقی نیز در آن نهفته است، یک فرصت در نظر بگیریم و آن را مدیریت کنیم با ظرفیت‌های پیدا و پنهان خود، می‌تواند تحقق اهداف بلند اسلامی و شیعی را در جهان سرعت و عمق ببخشد.


کتاب سیاست‌های رسانه‌ای پوشش مراسم اربعین حسینی؛ بایدها و نبایدهای رسانه‌ای نوشته سید محمدرضا خوشرو در 200 صفحه توسط ستاد مرکزی اربعین حسینی به زیور طبع آراسته شده است. متقاضیان می‌توانند با تماس با دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی به شماره 02164512256 این کتاب را تهیه کرده و یا از اینـجا دریافت نمایند.


 انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب