دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 10:07

برنامه وزارت علوم برای کاهش هزینه مصرف حامل‌های انرژی در دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای طرح اصلاح الگوهای تامین و مصرف انرژی در دانشگاه‌های کشور از برنامه‌ریزی و تاکید وزارت علوم برای کاهش هزینه مصرف حامل‌های انرژی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.
کد خبر : 32065

به گزارش خبرگزاری آنا، در حاشیه دومین همایش سراسری بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدید پذیر که با محوریت موضوع بهبود وضعیت نگهداری و تعمیر تاسیسات دانشگاه ها در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزارشد، دکتر محمد حسین امید ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش و مثبت ارزیابی کردن آن، موضوع های طرح شده در این همایش را مثمر ثمر و مورد استفاده برای مدیران و کارشناسان در دانشگاه ها دانست.


وی هم چنین بر تجمیع، مستند سازی و انتشار موضوعات مطرح شده در قالب کتابی جامع و عرضه به دانشگاه ها توسط اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تاکید کرد.


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه، فراوانی نفت و گاز در کشور و پایین بودن هزینه حامل های انرژی را دو عامل مهم در عدم پایبندی افراد برای صرفه جویی در مصرف انرژی عنوان کرد و با اشاره به پایان پذیر بودن منابع انرژی موجود، فرهنگ سازی برای مصرف صحیح را بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد.


وی با یادآوری بین نسلی بودن منابع انرژی؛ برنامه ریزی و فرهنگ سازی موثر و هدفمند برای آگاهی آحاد جامعه نسبت به موضوع تجدید ناپذیر بودن منابع موجود برای بهره مندی نسل های آتی از این نعمت های خدادادی جهت توسعه و پیشرفت روز افزون کشور را موضوعی راهبردی قلمداد کرد.


دکتر امید استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر همچون انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی را در کنار جایگزینی دستگاه های جدید به جای دستگاه های قدیمی و از رده خارج کردن وسایل پر مصرف در دانشگاه ها را از مهم ترین برنامه های وزارت علوم در این حوزه معرفی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته