دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 10:11

امیدواری ایران به تحویل گرفتن20 فروند کشتی از کره

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اولویت این سازمان پس از لغو تحریم‌ها، پیگیری سفارشاتی است که در اثر اعمال تحریم به تعویق افتاده بودند.
کد خبر : 32063

محمدحسین داجمر در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌ها خرید کشتی‌های خارجی در دستور کار است؟ گفت: طبیعتا پس از لغو تحریم‌ها فعالیت‌های کشتی‌رانی افزایش می‌یابد و به همین دلیل در صورت احساس نیاز، باید در زمینه‌ واردات کشتی سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.


وی با بیان اینکه البته مهمتر از سفارش‌های جدید در خرید کشتی، پیگیری سفارش‌های گذشته این بخش است، اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها اولین کاری که باید انجام شود پیگیری تحویل 20 فروند کشتی است که قبل از تحریم‌ها به کشور کره جنوبی سفارش داده شده است.


مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای ساخت کشتی نیز گفت: با شرکت‌های داخلی هم صحبت‌هایی شده است تا توانمندی‌های آنها سنجیده و بررسی شود که تا چه اندازه امکان ساخت قطعات کشتی را دارند. باید دید آنها چقدر می‌توانند به تعهداتشان عمل کنند تا بتوانیم در تولید بخش‌های مختلف کشتی از این توانایی‌ها استفاده کنیم.


به گفته این مقام مسئول بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها باید زمینه‌ای فراهم شود که شرکت‌های داخلی بتوانند با کشتی‌سازهای معتبر جهانی مشارکت کنند و این تعامل منجر به ارتقای صنعت کشتی‌سازی کشور شود.


داجمر ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن تحریم‌ها و ارتقای فن‌آوری کشتی‌سازی در کشور، شرکت‌های خارجی هم به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانیم با رقابتی که در این صنعت ایجاد می‌شود قطعات با کیفیتی را وارد کرده و کشتی‌های مناسبی را بسازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته