دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 11:59

روزنامه‌«رای‌الیوم» در عربستان فیلتر شد

مقام‌های سعودی روزنامه اینترنتی «رای‌الیوم» را به دلیل آنچه درج اخبار واقعی از جنگ یمن خواندند، فیلتر کردند.
کد خبر : 32059

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه لبنانی «رای‌الیوم» درگزارشی نوشت: مقام‌های سعودی پایگاه این روزنامه را به دلیل پوشش واقعی و علمی اخبار جنگ یمن، اتخاذ مواضع روشن و صریح درباره گفت‌وگو و دوری از راه‌حل‌های نظامی درباره موضوعات جهان عرب و کشورهای همسایه، فیلتر کردند.


کارکنان روزنامه «رای‌الیوم» از اقدام مقام‌های سعودی که با حق برخورداری از آزادی و نیز حق خوانندگان سعودی در اطلاع یافتن از همه دیدگاه‌ها بدون محدودیت و سانسور مغایرت دارد، ابراز تاسف کردند.


به‌نوشته «رای‌الیوم»، در قرن 21 که فناوری‌های جدید انواع سانسورها را کنار زده است و جهان را به دهکده‌ای تبدیل کرده است، اینگونه اقدام‌ها بیانگر برداشت نادرست و کوته فکری مقام‌های سعودی است و آشکارا با حقوق بشر و آزادی بیان مغایرت دارد.


این روزنامه تاکید کرد که همواره از آزادی بیان و حق شهروند سعودی در دستیابی به اطلاعات صحیح و واقعی درباره کشورش یا هر کشور عربی دیگر دفاع خواهد کرد، همواره تریبون تمام اعراب به‌ویژه سعودی‌ها خواهد بود و فیلتر، سانسور و مصادره بر مسیر رسانه‌ای آن و گفتن سخن حق، تاثیر نخواهد گذاشت.


مقام‌های سعودی در فیلتر کردن سایت‌ها و مقابله با رسانه‌های صوتی و تصویری که به افشاکردن حقایق مربوط به رفتار و جنایت‌های آل‌سعود می‌پردازند، سابقه طولانی دارند. آن‌ها چند سال پیش نیز سایت و شبکه «العالم» را از برخی ماهواره‌ها که به‌وسیله طرف‌های دوست آل‌سعود اداره می‌شوند، حذف کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته