دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 10:54

بیانیه جمعی از اهالی رسانه و دانشجویان علوم سیاسی به مناسبت روز خبرنگار

جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی، به مناسبت روز خبرنگار، بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر : 32057

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن بیانیه این جمع رسانه‌ای و دانشگاهی که در هفته‌های اخیر نیز دیدارهایی با چهره‌های سیاسی از جمله حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری داشته است، به این شرح است:


«سوگند به قلم! و قسم به چیزی که می‌نویسد!


در ایامی که از آن به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات یاد می‌شود، قطعا حضور خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، نقشی حیاتی و انکارناشدنی دارد. در دنیای پرهیاهوی امروز با وجود گسترش ارتباطات پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درستکار و صادق امکان‌پذیر است. خبرنگارانی که باید با قبول خطرهای فراوان، به کشف حقیقت دست بزنند و خبر را با سرعت و دقت به اطلاع افکارعمومی برسانند.


حرفه خبرنگاری با خبر سروکار دارد و اگر این کار مقدس، آلوده به هوای نفس و مادیات شود، دیگر در جامعه ارزش و بهایی ندارد. همانگونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر فاسقی برایتان خبری آورد، بدون تحقیق حرفش را نپذیرید.»


در دنیای کنونی که جامعه سرگرم کار خویش است و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آنان توجهی ندارند، این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند. آنها، از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند، و از سوی دیگر، پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.


حال چند وقتی است که ما جمعی از دوستان رسانه‌‌ای شامل مدیران مسئول سایت‌های خبری، سردبیران و دبیران خبرگزاری به همراه دانشجویان ارشد و دکترای علوم سیاسی به منظور هم‌اندیشی و افزایش آگاهی با هدف ایجاد یک پل ارتباطی، در یک جمع صمیمی به گرد هم آمده‌ایم تا بتوانیم به طور شایسته منتقل‌کننده پیامی درست به مردم و کارگزاران نظام باشیم.


جمعی با وجدان‌های بیدار که همگی از افراد فعال، متعهد، معتقد و دلسوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با وجود تفاوت در افکار ـ ولی در یک جمع دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل ـ‌ در کنار یکدیگر می‌نشینند و به صورت منظم، جلساتی با ماهیت تخصصی و راهبردی برگزار می‌کنند و خارج از درگیری‌های سیاسی و جناحی، صرفا به دنبال کشف حقیقت و بیان صحیح آن به جامعه می‌باشند.


گروهی که با نگاهی عمیق و هدفی بلند، پا به عرصه رسانه‌ای کشور گذاشته است و می‌خواهد با وجدان‌های بیدار، صدای رسای مردم شریف و عزیز ایران سرافراز باشد. ان‌شاءالله
جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان علوم سیاسی
١٧ مرداد ١٣٩٤»


انتهای پیام/

برچسب ها: روز خبرنگار
ارسال نظر
قالیشویی ادیب