دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 12:29
لاهوتی:

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل منتخبان مردم نمی‌شود

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل مقام‌های انتصابی است و منتخبان مردم شامل این قانون نیستند.
کد خبر : 320507

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  مهرداد لاهوتی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با استفساریه استثنای محمدعلی افشانی شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: تغییر قانون در این استفساریه مطرح نیست بلکه موضوع استفساریه رفع ابهام و پاسخ به یک سؤال است.


وی اضافه کرد: شهرداران براساس ماده 80 قانون شوراها برای چهار سال انتخاب می‌شوند و در آیین‌نامه شورا هم حداکثر سن برای شهرداران عنوان نشده است.


نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه در قانون شهرداران هم‌تراز وزرا هستند تصریح کرد: شهرداری یک وظیفه دولتی نیست که بخواهد طبق قوانین دولتی با آن رفتار شود، بلکه یک وظیفه محلی است.


سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی شهرداری را شغل انتصابی ندانست و عنوان کرد: براساس قانون امور شهرداری‌ها مربوط به شوراهای شهر است، چرا اختیار را از آنان سلب می‌کنید؟ در همین قانون عنوان شده که شوراها حق دارند طی 6 ماه شهردار را عزل کنند.


وی خاطرنشان کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشمول مقام‌های انتصابی است نه مقام‌های انتخابی.


لاهوتی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دلیل اینکه شما نمایندگان شامل قانون نمی‌شوید این است که منتخب مردم هستید و چون شهرداران هم منتخب شوراها هستند و به‌طور غیرمستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند، شامل این قانون نخواهند بود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
۰
با سلام جناب آقای لاهوتی یا قانون تصویب نکنید اگر هم قانون هست برای همه چه نماینده باشد چه شهردار این چه برداشتی است وزیر و. وکیل نماینده و شهردار ...مستثی باشد پس این قانون را برای چه منظور و برای چه کسانی تصویب کردید .
هلدینگ شایسته