دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 10:25
شهیدی‌نیا:

دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های مورد نیاز پتروشیمی راه‌اندازی کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، خواستار اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در راه‌اندازی رشته‌های جدید با توجه به نیاز شرکت‌های صنایع عظیم پتروشیمی شد.
کد خبر : 320469
منطقه+ویژه.jpg

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری آنا از بندر ماهشهر، سیدامید شهیدی‌نیا صبح امروز در نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌منظور ایجاد تعامل برای انجام همکاری و مشارکت‌های علمی و آموزشی گفت: شاخص توسعه هر منطقه دانشگاه است که این نیاز در سطح منطقه با توجه به ظرفیت‌ها و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر به‌خوبی تشخیص داده شده است.


وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی از رشته‌های نوین و جدید استقبال می‌کند، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در هر مرکز دانشگاهی به‌عنوان رکن اصلی دانشگاه برای ارتباط و ورود به صنعت است که با انجام این مراودات پژوهشی می‌توان علم و مقالات علمی تولیدشده در دانشگاه را در صنعت کاربردی کرد و در راستای رفع نیازها و مشکل صنعت، از آنها به‌صورت عملی و کاربردی  استفاده کنیم.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: صنعت و دانشگاه در منطقه باید با کنارگذاشتن رقابت در راستای رفع نیازهای یکدیگر مشارکت کنند. واحد ماهشهر و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه بندر ماهشهر باید از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشرفت استفاده کنند.


شهیدی‌نیا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید با توجه به نیاز شرکت‌های صنایع عظیم پتروشیمی در منطقه مانند رشته‌های HSE، ایمنی و آتش‌نشانی، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط و . . . در راستای تأمین نیاز صنعت از مواردی است که صنایع پتروشیمی خواستار اقدام و ورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در این خصوص است.


افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور در ماهشهر


سرپرست واحد ماهشهر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از توانمندی‌های واحد دانشگاهی ماهشهر در بخش‌های علمی و آموزشی، پژوهش و فناوری، اجرایی، دانش‌بنیان، فرهنگی و مدارس، ظرفیت‌های مشترک بین دانشگاه و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با توجه به استقرار بیش از 21 شرکت پتروشیمی در این منطقه را بیان کرد.


 پژمان شعبانی با اشاره به توانمندی کادر علمی و پژوهشی واحد ماهشهر تصریح کرد: توانایی و داشتن دانش در موضوعاتی نظیر آب‌شیرین‌کن مورد نیاز صنعت، استحصال برق از منابع نو، استحصال برق از باد، حفظ محیط زیست، نیروگاه Chp و HSE از مواردی است که دانشجویان و استادان واحد دانشگاهی ماهشهر قادر به تولید علم و انجام فعالیت پژوهشی در این زمینه‌ها هستند.


وی با بیان اینکه در آینده‌ نزدیک مرکز رشد واحدهای فناور زیر نظر پارک علم و فناوری خوزستان در این واحد دانشگاهی افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد، خواستار راه‌اندازی و استقرار دفتر پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های صنایع پتروشیمی در این مرکز شد.


به گزارش آنا در پایان این جلسه مقرر شد که تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در راستای انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شود.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب