دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 09:41
شاهزاده مخالف سعودی:

تاریخ انقضای بن‌سلمان فرارسیده است

یک شاهزاده مخالف سعودی با بیان اینکه تاریخ انقضای ولیعهد عربستان فرارسیده است، گفت: غربی‌ها بن‌سلمان را یکی‌ از عوامل پشت پرده قتل فعال مخالف سعودی می‌دانند.
کد خبر : 320160
khaled.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «خالد بن‌فرحان» در گفتگو با المیادین گفت:‌ «بی‌مبالات، عنوانی‌ است که می‌توان به حکومت محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان اطلاق کرد.»


این شاهزاده مخالف سعودی با بیان اینکه انتظار می‌رود تاریخ انقضای «بن‌سلمان» به‌زودی فرابرسد، افزود: «محمد بن‌سلمان از پدرش روی برگرداند و خط‌مشی برادرش خالد را برگزیده است. این موضوع می‌تواند سرنگونی وی را رقم بزند.»


وی هیأت بیعت را «یک هیأت صوری» خواند و درباره قتل «جمال خاشقجی» فعال مخالف سعودی گفت: «این اقدام باعث شده اروپا و آمریکایی‌ها به‌طور آشکار بن‌سلمان را یکی‌از عوامل پشت پرده قتل خاشقجی بدانند. اگر اثبات شود ولیعهد عربستان در این جنایت دست داشته‌ باید محاکمه شود.»


با وجود این، وی این سؤال را مطرح کرد که چگونه ممکن است کشورها با کسی همکاری کنند که به قتل و مثله کردن متهم است؟ وی وجود یک توافق پنهانی میان ترکیه و عربستان را بعید ندانست؛ ولی گفت این موضوع می‌تواند با پذیرش مسئولیت قتل «خاشقجی» همراه باشد.


شاهزاده مخالف سعودی با فاش کردن این موضوع که برخی‌ قصد داشتند وی را به‌دلیل مواضع سیاسی‌اش با سم ترور کنند، گفت: «من سلمان بن‌عبدالعزیز را خوب می‌شناسم و می‌دانم که خواهان مرگم است.»


وی گفت: «یک‌هفته پیش‌از آنکه خاشقجی کشته شود، برخی طرف‌ها تلاش کرده بودند تا گروهی از سعودی‌ها را با وعده‌های مالی به مصر منتقل کنند؛ ولی من از این کار خودداری کردم.»


انتهای پیام/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب