دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به بهانه دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

تیم 11 نفره از بازیکنان خارجی پرسپولیس - السد از 10 ملیت

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد با یک تیم کامل از بازیکنان خارجی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر : 320116
پرسپولیس السد.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دو تیم پرسپولیس و السد در حالی امشب در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند که در بازیکنان دو تیم، یک تیم کامل از بازیکنان خارجی می‌توان جمع کرد.


در این میان سهم پرسپولیس سه بازیکن خارجی و سهم السد هشت بازیکن خارجی است. هشت بازیکن تیم قطری، از هفت ملیت مخالف و سه بازیکن سرخپوشان پایتخت نیز از سه ملیت مختلف هستند.


بازیکنان خارجی السد در خط دروازه و دفاع نیستند و همه هشت نفرشان در خط میانی یا حمله حضور دارند که نشان‌دهنده توجه تیم قطری به استفاده از بازیکنان خارجی برای تاکتیک تهاجمی است.


پرسپولیس نیز در هر یک از خطوط دروازه، میانی و حمله یک بازیکن خارجی دارد.


وو یونگ جونگ از کره جنوبی؛ احمد بادر سیار از بحرین، ژاوی و گابی از اسپانیا، علاءالدین سلمان یونس از لیبی، عبدالکریم المالکی از عراق، مشعل از مصر و بغداد بونجاج از الجزایر هفت بازیکن خارجی قطری‌ها هستند و رادوشوویچ از کرواسی، بشار رسن از عراق و گادوین منشا از نیجریه بازیکنان خارجی پرسپولیس هستند. تنها نقطه اشتراک دو تیم، داشتن یک بازیکن عراقی است.


از نظر درصدی، در پرسپولیس 12 درصد بازیکنان را خارجی‌ها و در السد 17.3 درصد بازیکنان را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. البته السد نسبت به تیم ملی قطر و بسیاری از باشگاه‌های این کشور، درصد کمتری بازیکن خارجی دارد که نشان از توجه بیشتر این باشگاه به بازیکنان بومی دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته