دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 09:47
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اجماع نمایندگان بر تأثیر مثبت معدل داوطلبان در کنکور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فضای عمومی نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، رأی به تأثیر مثبت معدل در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است .
کد خبر : 320082

حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آخرین تصمیمات موضوع تأثیر معدل داوطلبان کنکور اظهار کرد: فضای عمومی کمیسیون آموزش و تحقیقات، رأی به تأثیر مثبت معدل در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است البته در این بین موضوعاتی مورد بحث است که در جلسه آتی کمیسیون بررسی خواهند شد.


این نماینده مجلس با اشاره به نبود استاندارد در مدارس افزود: اکنون 18 نوع مدرسه در کشور در حال فعالیت است و این تنوع باعث ایجاد عدم توازن کیفیت آموزش در مدارس می شود با این حال نمی‌توان سطوح علمی مدارس مختلف در مناطق کم‌‌برخوردار را با سایر مناطق یکسان فرض کرد.


وی با تأکید بر فقدان نظام ارزشیابی واحد در کشور اضافه کرد: استاندارد و کیفیت تصحیح سؤالات در مناطق و استان‌های مختلف، متفاوت بوده و اینگونه نیست که تصحیح‌کنندگان اوراق امتحانی روش واحدی برای تصحیح داشته باشند و لذا رفتار و سلایق مختلف در ارزشیابی کلی دانش‌آموزان، می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری داشته باشد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته