دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 15:12
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

جنگ‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از هر نوع تعارض با صهیونیست‌ها

دبیرکل بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی گفت: همه جنگ‌های منطقه و جهان در این راستا بوده که هیچ تعارضی با رژیم صهیونیستی شکل نگیرد.
کد خبر : 320016
BQ4K0043.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی در نشست تخصصی سناریوهای آمریکایی، صهیونیستی برای منطقه غرب آسیا از معامله قرن تا کنوانسیون‌های تحمیلی با کارکردهای دوگانه که صبح امروز در خبرگزاری قدس برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره این جمله امام خمینی(ره) که فرمودند فلسطین مسئله جهان اسلام است، گفت: این دیدگاه همه کشورهای اسلامی را درگیر مسئله فلسطین کرد و بسیاری از چالش‌ها را برای دشمنان فلسطین و حتی ساده‌لوحانی که تنها به مسائل درون کشور خود توجه می‌کردند ایجاد کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسئله فلسطین از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است برای اینکه جغرافیای منطقه که محل اتصال شرق و غرب  و محل بروز ادیان متفاوت است از زمان جنگ‌های صلیبی تاکنون به لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی، مذهبی به‌عنوان گلوگاه جهان مطرح بوده است.


وی تأکید کرد: بر همین اساس همه طراح‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، در این راستا بوده که غده سرطانی اسرائیل در این منطقه کاشته شود و پرورش صهیونیسم در همه دولت‌های آمریکا اولویت بوده است و بودجه زیادی را برای این قضیه تخصیص داده‌اند.


جمالی‌نوبندگانی با اشاره به پیمان کمپ دیوید که در ابتدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نظیر همین پیمان کمپ دیوید چندساله گذشته با حضور سران کشورهای عربی بار دیگر تکرار شد و همه جنگ‌های منطقه و جهان در این راستا بوده که هیچ تعارضی با رژیم صهیونیستی شکل نگیرد و حتی تغییرات جغرافیایی بر این اساس بود که کشورهایی در همین راستا در منطقه ایجاد شود. زمانی که انگلیس کشورهای خلیج‌فارس و سعودی را ایجاد می‌کند، این کشورها نمی‌توانند در تعارض با رژیم صهیونیستی باشد و این‌گونه است که هیچ‌گاه از سمت این کشورها شلیکی به سمت رژیم صهیونیستی نداشتیم و صرفاً خط مصالحه با این رژیم را دنبال می‌کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به تأثیر جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شیمون پرز انقلاب اسلامی را زلزله‌ای بود که اسرائیل را به لرزه درآورد. لذا وقتی این زلزله را احساس کردند، قطعاً برایش مقابله‌های مختلفی را تعریف می‌کنند که مسائل امروز هزینه‌هایی است که جمهوری اسلامی به خاطر ایجاد تزلزل در رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کند.


وی به شعار از نیل تا فرات صهیونیست‌ها اشاره و بیان کرد: آن‌ها می‌خواستند با این شعار جهان را متوجه این مسئله کنند که جغرافیای رژیم صهیونیستی در غرب آسیا و فلسطین متوقف نمی‌شود.


جمالی‌نوبندگانی با تأکید براینکه بعد از انقلاب اسلامی تهاجم و پیشرفت صهیونیست‌ها، جای خود را به انفعال و عقب‌نشینی داد، گفت: بعد از انفعال تصمیم گرفتند موقعیت خودشان را تثبیت کنند، بنابراین غرب آسیا را جولانگاه نیروهای ترور موساد و رژیم صهیونیستی کردند و در قبرس، مالت، سوریه، لبنان و... گروه‌های ترور تشکیل دادند و هر کس با آنان مماشات نمی‌کرد در معرض ترور بود. 


وی با بیان اینکه آواره کردن فلسطینی‌ها و فشار بر کشورها برای ندادن تابعیت فلسطینی‌ها و آواره نگه‌داشتن آنان حرکت بعدی صهیونیست‌ها برای تثبیت مواضعشان بود، خاطرنشان کرد: به انحراف کشیدن و به سازش کشیدن گروه‌های سیاسی و نظامی کشورها از دیگر عملیات صهیونیست‌ها بود که در لبنان به‌وسیله خانواده چند تابعیتی سعد حریری پیگیری شد.


دبیر کل بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صهیونیست‌ها و آمریکا هرچه در پروژه‌های خود جلو آمدند، جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین مانع خود دیدند؛ لذا مرحله بعدی را ایجاد آشوب در منطقه قراردادند که مهم‌ترین هدفش انحراف افکار از فلسطین بود. پروژه‌ای که قاتل آن مسلمان، مقتولش مسلمان، پولش از مسلمانان و علیه جبهه مسلمانان شکل گرفت.


وی خاطرنشان کرد: تلاش ارتجاع این است که کلیدواژه دشمن را از رژیم صهیونیستی دور کرده و آن را به ایران منتصب کنند و دشمنی ملت‌ها را به سمت ایران برگردانند و فشار بر جمهوری اسلامی هم برای این است که در ایران تغییر رفتار ایجاد کنند که این تغییر همان کوتاه آمدن ایران از مواضع ضد رژیم صهیونیستی است. 


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته