دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 12:59
از سوی معاون خدمات شهری شهردار تهران صورت گرفت؛

تشریح اقدامات شهرداری تهران در روز اربعین

معاون خدمات شهری شهردار تهران از ارائه خدمات ویژه در روز اربعین در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد.
کد خبر : 319957
520.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، جلسه هماهنگی برای برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک، سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونان شهرداری تهران برگزار شد.


یزدانی در این نشست  با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران تأکید کرد: با همکاری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، شهرداران مناطق 12، 13، 14، 15، 16، 7 و 20، شرکت شهر سالم، پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان فرهنگی هنری  تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران اندیشیده شده است.


معاون شهردار تهران اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر نقاط تعیین شده برگزار خواهد شد لذا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم انجام شده است.


وی افزود: شهرداری‌ها در مسیر راهپیمایی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای نظافت، پاکسازی، لایروبی انهار، پاکسازی تبلیغات غیرمجاز، رنگ‌آمیزی المان‌های شهری (در صورت لزوم )، شست‌و‌شو المان‌های شهری و سایر موضوعات عمرانی و ترافیکی مرتبط با نگهداشت شهر را در دستور کار خود قرار داده و قبل از مراسم نسبت به بازدید میدانی اقدامات لازم را انجام دهند.


معاون شهردار تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند نیز با همکاری مناطق، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ساماندهی و استقرار ماشین‌آلات، نیروها و جانمایی مخازن تفکیک زباله به‌منظور حفظ نگهداشت شهر انجام می‌دهد، ادامه داد: همچنین فضاسازی اطراف محل پخش نذورات و تحویل مخازن و کیسه زباله برای جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف نذورات مردمی نیز در دستور کار قرار گرفته است.


یزدانی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد شهروندان تدابیر لازم اتخاذ شده است، گفت: برای این منظور پیش‌بینی‌های لازم جهت جابه‌جایی شهروندان با وسایل حمل‌ و‌ نقل عمومی اندیشیده شده است؛ همچنین هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ جهت اتخاذ تمهیدات ترافیکی انجام شده است.


وی در خصوص اقدامات فرهنگی در مسیر پیاده‌روی یادآور شد: برپایی ایستگاه مادر و کودک، تشکیل ستاد گمشدگان، برپایی نمایشگاه عکس اربعین و توزیع محصولات فرهنگی متناسب با این ایام از جمله این اقدامات است.


معاون شهردار تهران تصریح کرد: انجام تبلیغات محیطی متناسب با اربعین حسینی، اکران طرح‌های فرهنگی اربعین بر روی همه مشخصه‌های مربوط به سازمان زیباسازی، هماهنگی با مدارس و مساجد واقع در مسیر به‌منظور بازبودن و ارائه خدمات به زائران از دیگر اقدامات شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد.


یزدانی خاطرنشان کرد: همه نیروهای اجرایی، کارگران و ماشین‌آلات تا پایان مراسم برای پاکسازی کامل و بازگشایی مسیر برای تردد خودروهای شهروندان در مسیر حضور دارند.


وی در پایان گفت: آماده‌باش کامل ایستگاه‌های آتش نشانی در طول مسیر راهپیمایی، شناسایی و رفع موارد ناایمن و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر راهپیمایی، برنامه‌ریزی برای استقرار نیروهای شهربان برای کنترل و رفع موارد سد معبر و جمع‌آوری دستفروشان در طول مسیر از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در روز اربعین حسینی در تهران است.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته