دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تهیه‌کننده سینما:

مدیر سازمان سینمایی باید سینما را بشناسد

تهیه‌کننده پیش‌کسوت سینما با بیان اینکه هم دولت و هم عوامل، علت بد شدن وضعیت سینما هستند، گفت:‌ مدیر سازمان سینمایی باید سینما را بشناسد.
کد خبر : 319923
03.1149.rooznamehsaba_11564.jpg

غلامرضا گمرکی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره وضعیت این روزهای سینما گفت: هم دولت و هم عوامل سینما علت بد شدن وضعیت سینما هستند. اینطور نیست که ما همه مسائل را بر گردن دولت بیندازیم. این همکاری نکردن و نبود عدالت و یکپارچگی که بین بچه‌های سینما وجود دارد، ضربه بدی را به خود اهالی سینما می‌زند، در حالی‌ که ما این مسائل را ارتباط به وزارت ارشاد می‌دهیم و آن را مقصر می‌دانیم.


این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: عمده قضیه خود ما هستیم که با هم سازگاری نداریم و این زیاده‌خواهی و این منیّت و پرتوقع بودن نسبت به همدیگر و از همه مهم‌تر یکپارچه نبودن‌مان باعث شده که آنها هم سوءاستفاده کنند. در هیچ‌ کجای دنیا وزارت فرهنگ و هنر که در ایران (وزارت ارشاد) است نمی‌بینید از سینما تبعیت کند. بلکه باید سینمادار زیر پوشش وزارت ارشاد و گوش به حرف سیاست‌های آن دهد، اما اینجا قضیه برعکس شده و الان سینمادار است که دستور می‌دهد که من این فیلم را می‌گذارم یا نمی‌گذارم.


خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم


وی بیان کرد: در دهه 60 که محمدمهدی حیدریان مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی بود، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. یعنی کسی جرأت نداشت حلقه‌های فیلم را به سینمادار بدهد و آن فیلم را اکران نکند، اما اکنون برخی‌ها با زیر پا گذاشتن و له کردن دیگران به دنبال مسائل مالی هستند. دنبال آن هستند که بیشتر و زودتر به پول برسند و ثروتمند شوند.


تهیه‌کننده فیلم «این زن حرف نمی‌زند» درباره ساخت کار دفاع مقدسی یا مناسبتی عنوان کرد: ساخت این نوع فیلم‌ها بودجه‌های کلانی می‌خواهد و متأسفانه تهیه‌کنندگان نمی‌توانند از پس دستمزد بازیگران که در سینما حاکم است بربیایند، به همین دلیل دوستان اتحادیه در تلاشند تا با یک برنامه‌ریزی بتوانند سقفی را برای دستمزد بازیگرها معین کنند.


گمرکی ادامه داد: زمانی نه چندان دور این مسائل نبود. فیلم‌ها خیلی ارزان تمام می‌شد، نهایتش 500 میلیون بیشتر نمی‌شد، اما الان بازیگر است که هزینه فیلم را بالا می‌برد و این معقول نیست.


وی بیان کرد: اینجاست که خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم. چون هر چقدر تولید فیلم کمتر باشد، عوامل پشتِ صحنه بیکار و خانه‌نشین؛ و بعد مریض می‌شوند و سکته می‌کنند.


تهیه‌کننده فیلم «گناه من» درباره قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان و توقعش از مدیریت جدید سازمان سینمایی گفت: حیدریان کسی بود که بعد از دهه 60 حدود 20 و چند سال فعالیت داشت و با همه مسائل هنری به‌خصوص سینما آشنا بود، اگر وزیر بتواند به لحاظ کسوت و کاربلد بودن کسی را هم‌پایه حیدریان انتخاب کند، خیلی مسائل حل می‌شود. آدم شناخته شده نسبت به امور تولید و اکران باید انتخاب شود، نه آدمی که افراد را می‌شناسد؛ چرا که ما به مرور از سوی آن مدیر شناخته می‌شویم و آن مدیر است که باید سینما را بشناسد.


وی درباره فعالیت‌های تازه‌اش هم بیان کرد: در انتظار دریافت پروانه نمایش فیلم «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده هستیم که با سرمایه‌گذاری علی مثنوی اکران خواهد شد.


حضور یکی از فوتبالیست‌های معروف در فیلم «آقای گل»


گمرکی در ادامه گفت: پروانه ساخت «آقای گل» به کارگردانی بیژن شیرمرد نیز صادر شده که به محض یافتن سرمایه‌گذار، ساخت این فیلم که کاری برای نوجوانان است را آغاز می‌کنم.


وی با بیان اینکه فیلم درباره فوتبال است، بیان کرد: چون خیلی از بچه‌ها به فوتبال علاقه‌مندند با توجه به نو بودن قصه در ژانر فوتبال و در گروه سنی نوجوان فیلمی نداشته‌ایم، احتمالاً شاید این بتواند یک جایگاه خاصی را در سینما پیدا کند.


این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه این فیلم از کارتون فوتبالیست‌ها ایده نگرفته، گفت: «آقایگل» قصه‌ای است که بیشتر در ارتباط با فوتبالیست‌های رده سنی 20 تا 25 است و بحثِ امید و اعتماد به نفس را بیان می‌کند.


گمرکی با بیان اینکه با ورود اسپانسر ساخت فیلم آغاز می‌شود، افزود: سعی می‌کنیم این پروژه هرچه زودتر ساخته شود و احتمال دارد این کار به جشنواره فجر برسد.


این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به اینکه مدتی قبل اعلام شد، فیلم «آقای گل» در پیش‌تولید است، گفت: این فیلم نزدیک به پیش‌تولید بود اما این پیش‌تولید در حدی نبوده که به سراغ بازیگری برای دعوت در این فیلم رفته باشیم.


گمرکی درباره حضور بازیکنان مطرح در این فیلم عنوان کرد: احتمال دارد که یکی از فوتبالیست‌های معروف در فیلم «آقای گل»، حضور داشته باشد؛ چرا که این ورزشکار در فیلم به خاطر دادن اعتماد به نفسی که سرلوحه این قصه است، حضور داشته باشد. 


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته