دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 09:52
در دانشگاه علمی-کاربردی؛

آزمون تعیین صلاحیت مدرسان معارف اسلامی برگزار می‌شود

ثبت‌نام تعیین صلاحیت مدرسان دروس معارف اسلامی دانشگاه جامع علمی-کاربردی تا 6 آبان‌ماه ادامه داشته و آزمون آن روز 23 آذرماه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 319875

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون تعیین صلاحیت مدرسان دروس معارف اسلامی دارای مجوز موقت تدریس در دانشگاه جامع علمی- کاربردی (موسوم به طرح 4000)  روز  23 آذرماه برگزار شده و ثبت‌نام در این آزمون تا 6 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.


داوطلبان ثبت‌نام و شرکت در آزمون تعیین صلاحیت مدرسان دروس معارف اسلامی دارای مجوز موقت تدریس در دانشگاه جامع علمی- کاربردی (موسوم به طرح 4000) باید برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.


متقاضیان باید در مهلت مقرر و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات موردنیاز و انتخاب حداکثر دو عنوان گرایش نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام کنند.


شرایط اختصاصی آزمون


براساس شرایط اختصاصی  این طرح ، مدرسانِ دارای کد مدرسی فعال باید دانش‌آموخته دوره‌های کارشناسی ارشد مرتبط یا دانش‌آموخته حوزوی با مدرک علمی سطح 2 حوزه علمیه و سابقه حداقل 3 سال شرکت در درس خارج فقه و اصول (با ارائه مدارک معتبر) باشند.


مدرسانی که کد مدرسی ایشان به دلیل عدم تدریس بیش از 4 نیمسال متوالی غیرفعال شده است، به‌شرط تأیید واحد استانی و دارا بودن سایر شرایط شرکت در آزمون، مجاز به شرکت در آزمون هستند.


مدرسانی که مجوز معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری را حداقل در یکی از گرایش‌ها دارند و در گرایش دیگری نیز مایل به اخذ مجوز هستند (به‌شرط رعایت شرایط شرکت در آزمون و رعایت تطابق رشته تحصیلی با گرایش انتخابی)، مجاز به شرکت در آزمون هستند.


همه متقاضیانی که در آزمون کتبی پذیرفته می‌شوند برای بررسی صلاحیت‌های عمومی به هسته گزینش استادان معارف اسلامی نهاد معرفی و پس از ثبت‌نام در سایت گزینش  در صورت تأیید صلاحیت توسط هسته گزینش، به‌عنوان پذیرفته‌شده تلقّی و مجوز تدریس آنان صادر خواهد شد.


فرآیند بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان به‌صورت متمرکز خواهد بود که مراحل آن بعد از اعلام نتایج آزمون از طریق وب‌سایت دفتر نهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


در صورت صدور رأی عدم اولویت تدریس از سوی گزینش برای متقاضی، همه مراحل قبلی، ملغی تلقی شده و متقاضی مجاز به تدریس دروس معارف اسلامی نخواهد بود. شرکت یا قبولی در آزمون کتبی هیچ‌گونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.


بعد از قبولی متقاضی در آزمون کتبی و تأیید نهایی معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کد مدرسی معارف اسلامی وی توسط رئیس کمیته معارف اسلامی دانشگاه برای یک سال فعال خواهد شد.


متقاضیان واجد شرایط، به‌منظور ثبت‌نام در این آزمون می‌بایست منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و در صورت انتخاب یک گرایش مبلغ 500 پانصد هزار ریال و در صورت انتخاب دو گرایش مبلغ 700  هزار ریال، به‌عنوان هزینه ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب پرداخت و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام و ارائه اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.


زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون


کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 20 آذرماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه 23 آذرماه منحصراً در شهرهای تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، اراک و کرمانشاه برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در جلسه آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته