دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 10:26
کریمی‌قدوسی:

FATF بخشی از پروژه مقابله با مقاومت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: FATF برای مقابله با جریان مقاومت طراحی شده وگرنه تروریسم از نگاه همه دنیا مطرود و مردود است.
کد خبر : 319865
17-4-4-231827photo_2017-02-21_22-06-38.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ نشست تخصصی و رسانه‌ای «سناریوهای آمریکایی - صهیونیستی برای منطقه غرب آسیا از معامله قرن تا کنوانسیون‌های تحمیلی با کارکردهای دوگانه» صبح امروز با حضور محمدجواد جمالی‌نوبندگانی و جواد کریمی‌قدوسی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و محمدجواد کوشکی استاد حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در خبرگزاری قدس برگزار شد.


کریمی قدوسی در ابتدای این نشست با بیان اینکه مقاومت اسلامی می‌خواهد فلسطین را که به دست نظام سلطه  تصرف‌ شده آزاد کند، اظهار کرد: اگر بنا باشد 100 گام برای آزادسازی قدس که نماد تفکر مقاومت است، برداشته شود، 80 گام آن برداشته‌ شده و 20 گام آخر با سرعتی شتابان‌تر از آنچه تاکنون پیش می‌رفت، برداشته خواهد شد.


وی افزود: قدرت اسلام در ابعاد سخت‌افزار، نرم‌افزار، اندیشه و مدیریت تأثیر شگرفی در سطح جهان برپا خواهد کرد و مهندسی مسائل سیاسی را در سطح بین‌الملل تغییر خواهد داد و همه این موفقیت‌ها در گروی برخورداری از اندیشه ناب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) آن را مطرح و بر آن تمرکز کرده و آرمان فلسطین که آرمان ناسیونالیستی منطقه بود را به آرمان همه مسلمانان و همه جهان تبدیل کردند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سرمایه امام خمینی (ره) در ورود به مسئله فلسطین چیزی جز ایمان به اسلام، صداقت و اخلاق نبود، گفت: این راهی است که از ابتدای انقلاب اسلامی آن را پیگیری کرده‌ایم و امروز در بهترین وضعیت قرار داریم. مبارزات امروز در مقایسه با مبارزات ملت‌های قرون گذشته پیچیده‌تر است و عرصه نبرد جنگ سخت را در پیش نمی‌گیرد.


وی اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری و فرزند نامشروعش در منطقه، بزرگ‌ترین تهدید افکار عمومی علیه خود را نشأت گرفته از تفکر توحیدی و در کانون اسلام هم تفکر شیعی با محوریت ایران می‌داند.


نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه امام خمینی(ره) در بدو پیروزی انقلاب اسلامی کلیدواژه‌ای را برای معرفی جبهه باطل مطرح کردند که خوف اثرات آن همچنان خواب راحت را از چشمان صهیونیست و آمریکا ربوده، گفت: امام راحل از همان ابتدای انقلاب مطرح کردند که شیطان بزرگ و فرزند نامشروعش صهیونیست باید از بین بروند.


کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست برای رفع این دغدغه ادبیاتی به نام تروریسم را تعریف کردند که ذاتش به‌نظام سرمایه‌داری بازمی‌گردد، بیان کرد: این تفکر معتقد است دهکده جهانی حیطه تسلط آن‌هاست و هرکسی جزو این دهکده نباشد، رفتنی است، بنابراین در همه پروتکل‌هایشان حذف مخالفان را در دستور کار قرار دادند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی MI6 و MI5 که به استادی نفوذ در جهان مشهور هستند و مهارتشان تربیت نفوذی و به دست گرفتن اتاق فکر کشورهای دیگر است، مرکزشان در لندن است، گفت: یکی از پروژه‌های جدید این‌ها که در تقابل با تفکر عاشورایی است، پروژه‌ای به نام «عاشورا در لندن» است که می‌خواهد جای امام حسین(ع) و یزید زمان را عوض کند و حتی آثار آن را در داخل فتنه‌های داخلی ایران هم دیدیم.


وی با تأکید بر اینکه انگلیس‌ها استاد نفوذ و موساد هم استاد ترور است، تصریح کرد: قدرت این‌ها در نفوذ به‌ قدری است که توانستند عماد مغنیه که حتی در میان دوستانش هم به شبه معروف بود را شناسایی کرده و در موعد مقرر وی را به شهادت برسانند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه ترور در سازمان موساد حرف اول را می‌زند، بیان کرد: جریان مقاومت امروز با همه این اساتید نفوذ، ترور، ناتوی فرهنگی و اقتصادی مقابله می‌کند و خوشبختانه همواره چند برابر تلفات ترورهایی را که به مقاومت تحمیل کرده‌اند را دریافت می‌کنند و این قدرت امروز مقاومت است.


کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه خاستگاه و تربیت‌کننده تروریست به آمریکا و رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد، گفت: با همین رویکرد عرصه تاخت‌وتاز تروریست‌ها بلاد اسلامی، آن‌هم با پرچم اسلام است.


وی با اشاره به برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: این کنوانسیون‌ها باهدف خلع سلاح کشورها خلق می‌شود که یکی از آنان CFT است. مبحثی ایدئولوژیک و فلسفی که با کاربرد سیاسی و امنیتی طرح‌شده است و در اتاق‌های فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی پخت‌وپز شده است و به هیچ کشوری هم حق شرط نمی‌دهند تا کشورها بتوانند بر اساس ملاحظات قومی، سیاسی و فرهنگی در این کنوانسیون‌ها حق شرط بگذارند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این لوایح و کنوانسیون‌ها برای مقابله با جریان مقاومت طراحی‌ شده وگرنه تروریسم از نگاه همه دنیا مطرود و مردود است.


کریمی‌قدوسی با بیان اینکه انواع این کنوانسیون‌ها با اسامی و موضوعات فریبنده مطرح می‌شوند تا در مخالفان عضویت در آن محکوم باشند، اظهار کرد: این‌ها تصورشان این است که با عضویت ایران در FATF می‌توانند تمام ساختار هسته‌ای ایران را در دست داشته باشند. CFT را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با همه کشورها با یک نسخه رفتار نشود و این‌ها هر اتفاقی که در سراسر دنیا افتاده را به نحوی به حزب‌الله و ایران متصل کرده و جمهوری اسلامی ایران را به دفاع از تروریسم متهم می‌کنند. بنابراین معتقدم کنوانسیون‌های FATF بخشی از پروژه مقابله با مقاومت است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خاستگاه تروریست غرب است، گفت: غرب و اروپا ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا چند هزار نفر از گروهک منافقین که دستشان به خون مردم ایران آلوده است و ترورهای شخصیت‌های سیاسی را در پرونده خود دارند، در پاریس حساب بانکی دارند، برایشان کمک جمع می‌شود و فرانسه برایشان خدمات لجستیک و رسانه‌ای می‌دهد تا اجلاس سالانه برگزار کنند؟


کریمی‌قدوسی اضافه کرد: داعش نفت کشورها را می‌دزدد و به‌راحتی در اروپا می‌فروشد و آن‌ها هم خریداری می‌کنند و پولش را به سوریه می‌برند و در اختیار جبه‌النصره و دیگر تروریست‌ها قرار می‌دهند، آیا این‌ها ازنظر اروپا تروریست نیستند؟! اروپا پاسخ دهد چرا هم‌زمان با شکست پروژه داعش و معامله قرن و زمانی که تیغ تیز مقاومت زیر گلوی صهیونیست قرار می‌گیرد و دستان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی پرقدرت است، چنین کنوانسیون‌هایی مطرح می‌شود؟


وی با اشاره به اینکه ظریف وزیر امور خارجه در صحن مجلس گفت که درباره کنوانسیون‌های FATF هیچ تضمین نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: نفوذ ایران در منطقه و قدرت موشکی کشورمان، اروپایی‌ها را واداشته تا کاری کنند دست ایران کوتاه شود.


انتهای پیام/4034/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته