دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 16:25
منظری‌توکلی:

راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) از زیباترین سنت‌های اسلام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) را یکی از زیباترین سنت‌های اسلام دانست.
کد خبر : 319766
_MID4836.jpg

حمدالله منظری توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان  اظهار کرد: حرکت بزرگ پیاده‌روی عاشقان ائمه، نوعی اظهار عظمت و تجلیل از مقام شامخ اباعبدالله(ع) است.


وی افزود: با افزایش تبلیغات تفرقه‌انگیز اخیر بین دو ملت برادر ایران و عراق و فضای مسموم ایجادشده توسط غرب،  حضور میلیونی در مراسم پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای نمایش چهره واقعی اخوت شیعیان به جهانیان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تأکید بزرگان دین نسبت به زیارت امام حسین(ع) گفت: بسیاری از عاشقان اهل بیت و امام حسین (علیه السلام) و نیز برخی علما و حتی مراجع تقلید نیز با پای پیاده به کربلا سفر می‌کنند که نشان دهنده جایگاه والای این حضور میلیونی است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این اجتماع بزرگ، مانور سالیانه شیعیان در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) به شمار می‌رود و از سویی اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا‌‌(ع) است.


منظری‌توکلی با اشاره به این موضوع که همه انسان‌ها در رنج به سر می‌برند و در انتظار منجی آخرالزمان هستند خاطرنشان کرد: مسلمانان از نظر اجرای برنامه‌های بزرگ و وحدت‌آفرین در جهان نمونه هستند و راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) یکی از زیباترین سنت‌های مذهبی و اسلامی به شمار می‌رود.


وی اظهار کرد: انقلاب ما تأثیرپذیرفته از راه سیدالشهدا (ع) است و اگر امام خمینی (ره) پرچم نهضت انقلاب را به دست گرفتند به این دلیل بود که پیش از آن این پرچم به دست امام حسین(ع) بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: هر زمان که اعلام کنیم نسبت به آرمان‌های امام‌حسین‌(ع) بی‌تفاوت هستیم، مستکبران با ما متحد می‌شوند و اگر امروز در عرصه بین‌المللی خار چشم  استعمارگران هستیم به این دلیل است که نهضت امام حسین(ع) را پیش گرفته‌ایم و آنها از همین احساس خطر می‌کنند.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته