دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 15:07
در گفتگو با آنا عنوان شد:

رشد 2 برابری تفاهم‌نامه‌های همکاری در دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول از رشد دو برابری قراردادهای همکاری این دانشگاه در راستای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی خبر داد.
کد خبر : 319713

علیرضا اسفندیاری مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در علی‌آباد کتول با اشاره به اهداف پژوهشی برنامه‌ پنج ساله پنجم توسعه کشور و در راستای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استفاده از توان علمی و فنی دانشگاه‌ها اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه هر جامعه‌ای مستلزم رشد علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه‌ها و ارتباط دانشگاه با صنعت از ملزومات آن است.


وی نبود کاربست علم در جامعه را از نقاط ضعف‌ کشور دانست و خاطرنشان کرد: کاربست علم در بهبود مشکلات معیشتی مردم و حل نیازها و معضلات اجتماعی جامعه و در زمینه فناوری نقش به‌سزایی دارد و دانشگاه‌ها باید با توسعه علمی در راستای رفع نیازهای مختلف و طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی مشارکت کرده و گام‌های مثمر بردارند.


اسفندیاری مقدم با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول خود بر پایه توسعه طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه و تعامل و مشارکت آن با سایر دستگاه‌ها، گام مهمی در توسعه علمی و صنعتی کشور دارد و این دانشگاه آمادگی دارد پایان‌نامه و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به سمت رفع نیازهای صنعت و دستگاه‌های اجرایی و مشکلات جامعه سوق دهد.


رئیس واحد علی‌آباد کتول  از انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل پدافند غیرعامل؛ اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ شرکت پخش فرآورده های نفتی؛ موسسه فرهنگی میرداماد؛ یگان ویژه؛ اداره کل ورزش و جوانان؛ کارخانه بافه سیم؛ بهزیستی؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ شرکت کشت و صنعت خاوردشت؛ ادره کل فنی و حرفه‌ای؛ حوزه هنری و مؤسسه پرتو دانش در دو سال اخیر نام برد.


وی معرفی ظرفیت علمی دانشگاه به دیگر دانشگاه‌های ایران و جهان، توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه از طریق تبادل استاد و دانشجو، به‌روز شدن سطح دانش تخصصی پژوهشگران از طریق همکاری‌های دوجانبه، بهره‌مندی از امکانات و خدمات سایر نهادها، کمک به اشتغال دانش‌آموختگان را از دستاوردهای مهم اجرایی‌سازی تفاهم‌‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برشمرد.


اسفندیاری مقدم با توجه به اینکه ایجاد ارتباط دوسویه بین دانشگاه و صنعت، وابستگی به شهریه را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: سیاست ما در این واحد دانشگاهی این است که تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون امضا شده اجرایی شود و شکر خدا در سال گذشته با انعقاد 12 تفاهم‌نامه در مقایسه با سال 95 که این تعداد پنج تفاهم‌نامه بوده است، رشد دو برابری داشته‌ایم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول ادامه داد: استفاده اعضای هیأت علمی از شرایط فرصت مطالعاتی، بهره‌مندی دانشجویان از فرصت‌های کوتاه‌مدت و انجام پروژه‌های مشترك در موضوعات مختلف نیز از جمله مهم‌ترين مصادیق این همکاری‌ها بوده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته