دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 12:56
طالب‌تاش تأکید کرد:

استفاده از نیروهای ارزشی جوان در فعالیت‌های فرهنگی

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که استفاده از نیروهای ارزشی جوان در فعالیت‌های فرهنگی از مؤلفه‌های فرهنگی این دانشگاه در کشور است.
کد خبر : 319648
IMG_9146.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آزادشهر، عبدالمجید طالب‌تاش صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت:  1.5 درصد بودجه هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی باید صرف حوزه فرهنگی شده و بخشی از آن نیز باید در حوزه ورزشی دانشجویان هزینه شود.


وی تصریح کرد: در مواقع ضروری و خاص مانند راهیان نور،  اردوهای جهادی و غیره که نیاز به اعتبار ویژه است،  دانشگاه‌ها می‌توانند از بودجه‌های جاری برای این حوزه‌ها هزینه کنند. رویکرد برنامه‌های فرهنگی ما مسجدمحور است و در این راستا باید همه پایگاه‌های دانشگاهی دارای مسجد باشند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مساجد دانشگاه‌ها باید از لحاظ فضا و مکان قرار‌گرفتن آن طوری طراحی شوند که بیشترین برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با اولویت مسجد برگزار شود.


طالب‌تاش گفت: تفاهم‌نامه فرهنگی بین سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان منعقد شده که در آن برنامه‌های فرهنگی و تعداد کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های فرهنگی در طول سال تحصیلی 98-97 مشخص شده است. 


وی تأکید کرد: جذب نیروهای ارزشی و جوان و فراهم‌کردن زمینه لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی جوانان از گام‌های بعدی مؤلفه‌های فرهنگی است که واحد آزادشهر به آن اهتمام داشته و مورد توجه قرار داده است.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: هدف از تشکیل شورای فرهنگی تقویت معیارهای دینی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و برای اجرای چنین کار بزرگی, نخست خود ما باید خودسازی کرده و به دانش خود بیفزاییم  و همواره خود را از لحاظ دینی و دانش تقویت و تلاش کنیم فکر و اندیشه دانشجویان را از لحاظ دینی و فرهنگی ارتقا بخشیم. 


طالب‌تاش ادامه داد: برای اصلاح دانشگاه و تقویت دانشجویان باید در اتاق فکر فرهنگی در راستای  ارتقای فرهنگ و قرآن دانشجویان،  نیازهای آنان احصا و تقویت شود. 


وی گفت: طبق آیین‌نامه آراستگی و پوشش (حجاب و عفاف) مسئولان خواهر در حوزه فرهنگی و بسیجی باید کمیته عفاف و حجاب را در دانشگاه‌های خود تشکیل دهند و فعالیت‌های زیربنایی خوبی را در دانشگاه‌ها انجام دهند، به‌نحوی که دانشجو به این باور برسد که با هر پوششی نمی‌تواند در دانشگاه حاضر شود.


اولویت برنامه‌های فرهنگی واحد آزادشهر بر مبنای فعالیت‌های قرآنی است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر نیز گفت: با توجه به رویکرد مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی سازمان مرکزی،  مسجد این دانشگاه با زیربنای 850 مترمربع و اعتبار  بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 


محمدمهدی نادری اظهار کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی امسال دانشگاه متناسب با سرفصل سازمان مرکزی بر مبنای فعالیت‌های قرآنی است تا دانشجویان در این حوزه تقویت شوند.


وی افزود: اکنون بیش از 90 درصد هیأت علمی، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، عضو بسیج هستند و در تمام فعالیت‌های فرهنگی،  قرآنی و فعالیت‌های حوزه بسیج حضور فعال و همکاری و تعامل خوبی دارند.


نادری گفت: تابستان امسال 60 دانشجوی این دانشگاه به اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند که علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرای فعالیت‌های قرآنی،  فرهنگی و آموزشی، خانواده‌های بی‌بضاعت را شناسایی کرده و در راستای حمایت و کمک‌های مستمر با مسئولان مرتبط رایزنی کردند.


رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان نیز اظهار کرد: برای اجرای دستورالعمل حجاب و عفاف باید همه ارکان دانشگاه پای کار آمده و تلاش کنند. 


حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی گفت: در دستورالعمل آراستگی و پوشش (حجاب و عفاف) سازمان مرکزی، برای تغییر و اصلاح صحیح پوشش دانشجویان باید بعد معرفتی را در نظر گرفت و کارهای فرهنگی کرد. 


وی گفت: برای تغییر پوشش باید نخست باورها تغییر کند و این چهار گام اجرا شود:  تذکر فردبه‌فرد توسط افراد آموزش‌دیده،  مشاوره،  اطلاع خانواده از وضعیت پوشش فرزندشان در دانشگاه و در آخر معرفی به کمیته انضباطی. با اجرای این چهار مرحله به شیوه صحیح فقط 10 درصد دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.


در پایان جلسه، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای حاضر در جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد آزادشهر و حضور در منزل خانواده شهید مدافع حرم شهید پاسدار حاج احمد غلامی، نخستین شهید مدافع حرم آزادشهر علاوه بر تشریح جایگاه شهید و مقام شامخ شهدا به اهمیت و نوع فداکاری شهدای مدافع حرم و رزمندگان دفاع مقدس با قرائت فاتحه  یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته