دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1394 - 13:19

تصاویری از مراسم افتتاحیه کانال سوئز جدید در مصر

رئیس‌جمهوری مصر روز گذشته (پنج‌شنبه) دومین کانال سوئز را که در مصر به «کانال سوئز جدید» شهرت یافته است، افتتاح کرد.
کد خبر : 31963

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: در مراسم افتتاحیه جنگنده‌های نیروی هوایی و کشتی‌های نیروی دریایی مصر اقدام به ارائه نمایش کردند.


بر اساس این گزارش، مراسم جشن افتتاحیه در میان تدابیر شدید امنیتی در ساحل کانال سوئز در «اسماعیلیه» آغاز شد. انواع جنگنده‌های ارتش مصر بر فراز کانال سوئز به پرواز در آمدند و نمایش اجرا کردند.


در حالی‌که «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر با لباس نظامی سوار بر کشتی «المحروسه» وارد مجرای کانال شد، شناورهای نظامی به دنبال وی حرکت کردند.


در این جشن شمار زیادی از پادشاهان، روسای‌جمهوری و شاهزادگان از سراسر جهان از جمله از فرانسه، کویت، بحرین، کرواسی، یمن، توگو و کنگو حضور داشتند. همچنین نخست‌وزیر کشورهای روسیه و یونان، جانشین ولیعهد عربستان، معاون صدر اعظم آلمان در امور اقتصادی و انرژی، رئیس مجلس مردم الجزایر، مشاور فدرالی سوئیس در امور اقتصادی و نمایندگان بلندپایه‌ای از چین، هند، ژاپن، کره‌جنوبی، سنگال و آمریکا حضور داشتند.


کانال سوئز نخست در سال 1869 پس از یک دهه کار، با هدف ایجاد ارتباط میان دو دریای سرخ و مدیترانه افتتاح و به گذرگاه دریانوردی اصلی در تجارت جهانی به ویژه در انتقال نفت تبدیل شد.


هدف از افتتاح کانال جدید که طول آن به 72 کیلومتر می‌رسد، این است که ظرفیت حرکت کشتی‌ها در کانال را دو برابر کند. مدیریت کانال سوئز پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2023 ،حدود 97 کشتی بتوانند به صورت روزانه از کانال سوئز عبور کنند. در حالی‌که این میزان امروز 49 کشتی در روز است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته