دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 10:50
عضو شورای فنی کشتی:

یزدانی اشتباه کرد/ شکست ثانیه‌های پایانی پاشنه آشیل کشـتی‌گیران

عضو شورای فنی کشتی آزاد گفت: یزدانی فکر می‌کرد که مانند همیشه حریفان خود را در ثانیه‌‌های پایانی شکست می‌دهد اما مقابل حریف آمریکایی اشتباه کرد.
کد خبر : 319608
1397072812404010315695644.jpg

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد حسن یزدانی در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: یزدانی در برابر حریف آمریکایی خود مانند همیشه کشتی گرفت و فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد که زود خسته شود و نتیجه را واگذار کند. یزدانی در ابتدا هجومی کار کرد، اما رفته رفته خستگی بر او غالب شد و نتوانست حریف این کشتی‌گیر شود. او  همیشه در ثانیه‌های ابتدایی حریفان خودش را شکست می‌داد و در این مبارزه هم فکر می‌کرد شرایط به همین صورت است در صورتی که حریف آمریکایی دو سال پیش در جام تختی کرمانشاه او را ضربه‌فنی کرده  و در این مبارزه هم به خوبی حسن را آنالیز کرده بود. 


عضو شورای فنی در خصوص نحوه کشتی‌گرفتن یخکشی و حسین‌خانی گفت: یخکشی اولین حضورش را در رقابت‌های جهانی تجربه می‌کند و طبیعی بود که اسیر بی‌تجربگی شود. به نظرم او خوب کشتی گرفت، اما یک اشتباه  باعث شد که نتواند کشتی را مدیریت کند. اگر او اشتباه نمی‌کرد به‌طور حتم به فینال راه پیدا می‌کرد. حسین‌خانی هم مانند همیشه اسیر شکست در ثانیه‌های پایانی شد و در برابر بهترین کشتی‌گیر دنیا نتیجه را واگذار کرد. متأسفانه باخت در لحظات پایانی، پاشنه آشیل کشتی ایران شده است و همین اتفاق در بازی‌های آسیایی برای حسین‌خانی تکرار شد. این موضوع از دست کادر فنی هم خارج است و خود کشتی‌گیر باید آن را مدیریت کند که متأسفانه حسین‌خانی این اتفاق را همیشه تکرار می‌کند. او باید برای اینکه در تیم ملی ماندگار شود فکری به حال این موضوع کند و بیشتر از این اشتباه نکند.


جوادی در ادامه صحبت‌هایش همچنین به عملکرد پرویز هادی اشاره کرد و اظهار کرد: هادی هم به نظر من خوب کشتی گرفت. او قهرمان المپیک را شکست داد و به دور بعد صعود کرد، اما متأسفانه در کشتی دومش دچار اشتباه شد و نتوانست پیروز شود، ضمن اینکه ما باید به این موضوع توجه کنیم که کشتی‌گیران ما با قرعه‌های سختی روبه‌رو شده‌اند. پرویز هادی در حال حاضر برای اینکه به‌عنوان سومی برسد باید با کشتی‌گیر روس مبارزه کند که آنها هم قدرتمند هستند.


وی تأکید کرد: البته تیم ما هم در شرایط خوبی قرار نداشت. شما ببینید تکلیف تیم‌ در روزهای پایانی مشخص نبود و حتی بانک مرکزی تا ساعت پایانی اعزام، به فدراسیون کشتی ارز تخصیص نداده بود. به هر حال این مسائل بر عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد و ضمن اینکه تیم‌های دیگر هم بیکار ننشستند و برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. امیدوارم که در ادامه این رقابت‌ها بقیه کشتی‌گیران عملکرد قابل قبولی داشته باشند.


انتهای پیام/4057/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته