دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1393 - 14:11
بر اساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی؛

باران در راه است/ دامنه‌های زاگرس ابری‌ خواهند شد

پیش‌بینی هواشناسی بر اساس مطالعه اطلاعات نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، هفته پیش رو باران بیشتری می‌بارد و در اغلب مناطق کشور، آسمان بارانی و در برخی مناطق نیز برفی پیش بینی‌ می‌شود.
کد خبر : 3196

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد، طی یکی دو روز آینده مناطق جنوبی رشته کوه زاگرس و همینطور مناطقی در جنوب کشور، وضعیتی ابری خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدت یابد.


بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، روز شنبه گستره بارش‌ها به شرق کشور نیز می‌رسد و بارش‌ها در شمال استان‌های فارس و کهگیلویه بویر احمد در روز جمعه پیش‌بینی‌ می‌شود. روز شنبه نیز در استا‌ن های فارس، بوشهر و شرق کرمان بارش‌ها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.


همچنین امروز برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که با تقویت جریان‌های شمالی، روز شنبه بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود.


از بعد از ظهر روز یکشنبه نیز از مقدار ابرها در جنوب کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها در شرق و شمال شرق و به صوت پراکنده در سواحل دریای خزر و نواحی مرکزی کشور ادامه می‌یابد که در مناطق سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود. همچنین روز دوشنبه نیز در شمال شرق و شرق کشور، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.


از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته آینده با نفوذ جریان های سرد شمالی کاهش قابل ملاحظه دما، در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارش هواشناسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته