دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1394 - 12:03
قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد

ساخت پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامعه خدمات سلامت نیازمند کمک خیران

وزیر بهداشت از جدیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جذب حمایت خیران در ساخت مراکز درمانی و بهداشتی خبر داد و گفت: این وزارتخانه برای تامین هزینه ساخت پنج میلیارد ریالی پایگاه‌های بهداشتی و 20 میلیارد ریالی مراکز جامع خدمات سلامت به همت خیران نیاز دارد.
کد خبر : 31956

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست خیران سلامت مازندران در ساری گفت: اکنون 600 مجموعه و تشکل مردمنهاد خیران سلامت در کشور وجود دارد که از این تعداد 300 مجموعه فعال هستند.


وی ادامه داد: 100 مجموعه و تشکل سلامت، حضور جدی و فعال در این عرصه دارند و به خوبی ایفای نقش می‌کنند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود طرح‌های نیمه‌کاره مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی در کشور به عنوان یکی از مشکلات این وزارتخانه نام برد و اظهار کرد: ورود و سرمایه‌گذاری خیران در این بخش می‌تواند در رفع یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان تاثیرگذار باشد.


وی به برنامه این وزارتخانه برای ساخت پایگاه بهداشتی به ازای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت و مراکز جامع خدمات سلامت به ازای 50 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: این وزارتخانه برای تامین هزینه ساخت پنج میلیارد ریالی پایگاه بهداشتی و 20 میلیارد ریالی مراکز جامع خدمات سلامت به تلاش و همت خیران نیاز دارد.


به گفته هاشمی با توجه به نیاز گذشته، با همت خیران و حرکت به سمت مدرسه‌سازی، انقلابی دراین زمینه ایجاد شد و امروز حوزه بهداشت و درمان به انقلابی از سوی خیران در ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی این حوزه نیازمند است.


وی از جدیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جذب حمایت خیران در ساخت مراکز درمانی و بهداشتی خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام حرکت سریع ساخت این پروژه‌ها را شاهد باشیم تا مردم از ثمرات آن برخوردار شوند.


در این آیین اعلام شد شش هزار خیر در حوزه سلامت مازندران فعالیت می‌کنند که یاری‌گر دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات بهتر به نیازمندان هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته