دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1394 - 11:46

آزادی گروگان فرانسوی در یمن

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک زن تبعه این کشور که در ماه فوریه در یمن ربوده شده بود، روز پنج‌شنبه آزاد شده است. «ایزابل پرایم» ۳۰ ساله، کارمند فرانسوی یکی از پروژه‌های بانک جهانی در یمن شش ماه قبل همراه با مترجم یمنی خود به دست مردانی مسلح در صنعا ربوده شد.
کد خبر : 31950

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، تاکنون گروه رباینده این شهروند فرانسوی معرفی نشده است و شرایطی که منجر به آزادی وی شده است، روشن نیست. همچنین مشخص نیست چه گروهی این شهروند فرانسوی را در صنعا ربود و شرایط رهایی وی چگونه بوده است.


در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه از همه کسانی که در آزادی «پرایم» مشارکت داشتند به‌ویژه سلطان قابوس پادشاه عمان قدردانی شده است.


در سال‌های قبل، قبایل مسلح در یمن با ربودن شهروندان خارجی تلاش می‌کردند تا دولت مرکزی در صنعا را به پذیرش خواسته‌های خود مجبور کنند یا از دولت‌های خارجی باج بگیرند. بیشتر این گروگان‌های خارجی بدون هیچ صدمه‌ای آزاد شده‌اند.


با وجود این، در دسامبر ۲۰۱۴ تلاش کماندوهای آمریکایی برای نجات یک شهروند این کشور به نام «لوک سامرز» از دست نیروهای القاعده باعث مرگ وی و گروگانی دیگر از آفریقای جنوبی شد.


دو ماه پیش ویدئویی از این شهروند فرانسوی منتشر شد که وی را نشسته بر زمین و در حال التماس به رهبران یمن و فرانسه برای پذیرش خواست گروگانگیران نشان می‌داد.


«عبد ریه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن به‌دنبال تسلط نیروهای جنبش «انصارالله» بر صنعا از کشور گریخته و به ریاض پناه برده است.


در چهار ماه اخیر ائتلافی از کشورهای عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی با هدف تضعیف جنبش «انصارالله» و بازگرداندن مشروعیت «هادی» مناطق مختلفی از یمن را بمباران کرده‌اند که تاکنون بیش از چهار هزار کشته برجای گذاشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته