دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد:

خلیج‌ فارس در تسخیر دوگانه بالستیک‌های سپاه

بُرد دو موشک بالستیک ساحل به دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام‌های «خلیج فارس» و «هرمز 2» از 300 و 250 کیلومتر به 700 کیلومتر ارتقا یافتند.
کد خبر : 319436
255609_259.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هفته گذشته سردار امیرعلی حاجی‌زاده اعلام کرد که تمامی موشک‌های بالستیک دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا بُرد 700 کیلومتری توسعه یافته‌اند و خبر خوش دفاعی هفته نام گرفت.


نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پیشگامان تولید موشک‌های بالستیک در منطقه به شمار می‌رود و این موفقیت در زمانی رقم خورده که جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی قرار داشته است.


مختصات جنگ در قرن 21 با قرن گذشته تفاوت جشم‌گیری دارد؛ زیرا موشک‌های بالستیک در کنار جنگ الکترونیکی، تعیین‌کننده سرنوشت‌ جنگ به شمار می‌روند.


خبر خوش هفته گذشته فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.


بُرد موشک‌های بالستیک ساحل به دریا تا قبل از اعلام رسمی سردار حاجی‌زاده حدود 250 تا 300 کیلومتر بودند اما بعد از اعلام وی به‌طور رسمی بهبود بُرد این موشک‌ها تا 700 کیلومتر تأیید شدند.



نیروی هوافضای سپاه پاسداران تا به امروز دو موشک بالستیک دریایی را طراحی و تولید کرده که «خلیج‌فارس» اولین موشک بالستیک دریایی و یادگار شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران به‌شمار می‌رود.


این موشک از سوخت جامد تغذیه می‌شود و تا پیش از اعمال فرایند توسعه‌ای، تنها 300 کیلومتر بُرد داشت و برای نابودی اهداف کوچک دریایی با دقت بالا کاربرد دارد.


«خلیج‌فارس» حدود 9 متر طول دارد و دارای وزنی حدود سه هزار و 730 کیلوگرم است. همچنین وزن سرجنگی این موشک 450 کیلوگرم و قطر آن 68 سانتی‌متر است.



«هرمز 2» دومین موشک بالستیک زمین به دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اهداف کوچک را از فاصله 250 کیلومتری با سرعت بالا مورد هدف قرار می‌دهد.


این موشک همانند «خلیج‌فارس» از سوخت جامد تغذیه و وزن سرجنگی آن حدود 600 کیلوگرم است و یک موشک ضدکشتی نامیده می‌شود. 


با خبر خوش فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب، بُرد تمامی موشک‌های ساحل به دریا مانند «خلیج‌فارس» و «هرمز 2» به 700 کیلومتر ارتقاء یافته و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر توسعه بُرد موشک‌های ساحل به دریا محقق شده است.


انتهای پیام/4079


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته